Felsökning ingen gnista

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går den igång med bara startgas, så får den som sagt ingen soppa. Kolla upp packboxarna vid vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->syftar du på de packningar som är markerade med nummer 18 på följande bild http://www.raketsport.com/morini_s5%20001.jpg ?

Jag antar att jag då måste klyva blocket för att kolla/byta dessa? <!-- </EdIndex> --></div>
sedated

Inlägg av sedated »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ta ut munstycket och gör rent. ta en nål och peta lite i hålen. du ska kunna se igenom munstycket. <!-- </EdIndex> --></div>
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att göra rent förgasaren igen låter som något jag nog börjar med eftersom packboxarna sitter så olägligt till. jag har ju glömt att slänga på ett soppafilter och det är ju länge sen den kördes så skit kan det nog finnas i tanken.

Borde det inte vara så att om packboxarna är slitna så skulle det läcka in olja, men den borde väl fortfarande få soppa och tända osv? <!-- </EdIndex> --></div>
518-23

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör en ordentlig rengöring av förgasaren. Har du möjlighet så använd tryckluft och blås i alla småhål i munstycken och förgasarhuset.
Detta borde göra susen..
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här börjar likna min tråd (Sukaproblem) :D
Jag började från soppan och slutar vid tändspole och konding, så börja från konding och tändspole så kanske det fixar sej direkt staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Innan du börjar riva i förgasaren, kolla så att det kommer fram soppa till den... Om moppen stått ett tag så byt bensin. Kommer det ingen bensin ur bensinkranen kolla om det funkar utan tanklock(vakum i tanken), annars gör rent bensinkranen. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fuggen var lätt-riven så det tog mig å farsan inte många minuter att få isär den och rengöra med tryckluften.

Tji fick jag dock när jag skulle trampa igång den då jag när jag höll på senast av nån anledning hade lossat "slung-kopplings-vajern" så den satt för löst, skönt dock att jag upptäckte det väldigt fort. Spände den och voila så gick mopeden igång med väldigt lite trampande :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt!
Nu gläds vi med dig i blårökens tecken! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...och så länge funkade den :(

Jag körde den några minuter, sen så lät jag den stå några dagar. körde hem den från päronen där den stod. en tur på ca 20min.
Dagen efter så startade den inte längre. Jag har snabbt kollat över den och tycker att det verkar som att svänghjulet inte snurrar som det ska. Det är som att det är för trögt så att svänghjulet inte riktigt snurrar med som det ska. Alltså att det snurrar ett varv, sen så ville den sig inte riktigt å så snurrar den igen. och håller på så.. hoppas förklaringen är förståelig :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar