Monarped - renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Djdrugs

Borra upp cylinder

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!

Letat förgäves efter en 40.5 kolv till min pilot. Pratat med Rösebäckens och de tyckte att jag skulle borra upp min cylle till 41 mm och köpa en 41 mm kolv. Är det nåt speciellt att tänka på när det gäller uppborrning av en cylinder - har en granne som har en mekanisk verkstad...

Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Djdrugs

Kolv

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu pratat med en annan mopedhandlare som sägere att lagren ger sig om man borrar cyllen. Conrad - har du din orginalkolv kvar och är den till salu - har du kolvringar till?

bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->khee :? hur skulle lagren ta stryk av o borra cyllen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Större diameter ger högre trtck på lagren = större slitage.
Jag har 40,5 kolv i min och dessutom öppnade kanaler åker ifrån puch med 60 kubik. Så nog håller det allt.
Jag har kvar kolven. och vet exakt var den är men jag måste flytta på ett antal lådor med Sachs delar först. Har nog kvar orginalringarna till den.
Ibland när det inte fins ringar att köpa gör jag dom själv.
Kolven är din, om du inte fins nära här får du betala för frakten.
Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
Djdrugs

Att Conrad!

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Conrad! Hade mer eller mindre beställt borrning av Ludde - men nu kan jag ju prova detta först.

Skickar PM med min adress - så kan väl du ange kontonummer!

Teedee

Inlägg av Teedee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man kan lite tyska så kan den här sidan vara jäkligt bra för reservdelar till motorn.

http://www.kessram.com/

Titta efter Rex FM50, det är egentligen en sådan motor vi har, iaf i grunden. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova också thekingofpiston.com i italien kan vara något :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ä det dåliga lager då i piloten eller lagerlägen på dom :? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar