<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!
Letat förgäves efter en 40.5 kolv till min pilot. Pratat med Rösebäckens och de tyckte att jag skulle borra upp min cylle till 41 mm och köpa en 41 mm kolv. Är det nåt speciellt att tänka på när det gäller uppborrning av en cylinder - har en granne som har en mekanisk verkstad...
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped - renovering
Kolv
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu pratat med en annan mopedhandlare som sägere att lagren ger sig om man borrar cyllen. Conrad - har du din orginalkolv kvar och är den till salu - har du kolvringar till?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Större diameter ger högre trtck på lagren = större slitage.
Jag har 40,5 kolv i min och dessutom öppnade kanaler åker ifrån puch med 60 kubik. Så nog håller det allt.
Jag har kvar kolven. och vet exakt var den är men jag måste flytta på ett antal lådor med Sachs delar först. Har nog kvar orginalringarna till den.
Ibland när det inte fins ringar att köpa gör jag dom själv.
Kolven är din, om du inte fins nära här får du betala för frakten.
Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har 40,5 kolv i min och dessutom öppnade kanaler åker ifrån puch med 60 kubik. Så nog håller det allt.
Jag har kvar kolven. och vet exakt var den är men jag måste flytta på ett antal lådor med Sachs delar först. Har nog kvar orginalringarna till den.
Ibland när det inte fins ringar att köpa gör jag dom själv.
Kolven är din, om du inte fins nära här får du betala för frakten.
Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
Att Conrad!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Conrad! Hade mer eller mindre beställt borrning av Ludde - men nu kan jag ju prova detta först.
Skickar PM med min adress - så kan väl du ange kontonummer!
Skickar PM med min adress - så kan väl du ange kontonummer!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man kan lite tyska så kan den här sidan vara jäkligt bra för reservdelar till motorn.
http://www.kessram.com/
Titta efter Rex FM50, det är egentligen en sådan motor vi har, iaf i grunden. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.kessram.com/
Titta efter Rex FM50, det är egentligen en sådan motor vi har, iaf i grunden. <!-- </EdIndex> --></div>