Jorden går under på lördag, kl 6.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog känns det i huvudet i dag som om jorden gick under i går... oj oj... :x vi spelade till kl 04.30.. många wiskey slank det ned också...

Två av mina egenhändigt byggda gitarrer "in action" :) (Klicka på bilden så ska det gå att lyssna

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Toppen slider_score.gif
Ta med instrumenten till mellsta så intar vi scenen <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
SM6WXA
Kontakt:

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt med personer som spelar, det gör träffarna trevliga :D

slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

En fråga.

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du Braxmatte känner du Roger i Surahammar, han kör en grå Zündapp Sport Combinette 1965 som han köpt av mig.
Roger har även en klubb Sura-Tvåtakt, jag är medlem i den klubben.

Roger har spelbutik i Surahammar ihop med Pålle. Så är Roger och Pålle även radioamatörer, vi hörs en del och pratar på kortvågen.

Mvh SM6WXA/Janne <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Re: En fråga.

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SM6WXA skrev:Du Braxmatte känner du Roger i Surahammar, han kör en grå Zündapp Sport Combinette 1965 som han köpt av mig.
Roger har även en klubb Sura-Tvåtakt, jag är medlem i den klubben.

Roger har spelbutik i Surahammar ihop med Pålle. Så är Roger och Pålle även radioamatörer, vi hörs en del och pratar på kortvågen.

Mvh SM6WXA/Janne
Inte till namnet men har du en bild på honom så kanske...
Jag är sällan i Sura , bara när MSK Hammaren har folkrace och när moppeturen passerar igenom <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktig bra gung på gubba 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Re: RÖR?????

Inlägg av ZVEZDA M50 »

SM6WXA skrev:Collins är en fin äldre radio, men rör 2011????? Nej det skall vara YAESU FT-1000MP MARK V + QRP IC-703 :D

Har mitt DXCC sedan lång tid tillbaka, bra grejer fina kontakter 8)

SM6WXA/SJ6J/SL6ZYH o s v.
Hej!
Jämförelsen mellan "en ny plastmoppe" och en gammal riktig moped av bästa sort kanske skulle passa in i jämförelsen Yeasu vs 51J-4 eller Ne Plus Ultra R-390A/URR, med den skillnaden att den frisk R-390A/URR kan spöa många nya dyra plastradioapparater... :wink: Inte bara viktmässigt... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Måste bara tillägga att de som vär så säkra på att jorden skulle gå under den 21:e maj, sänder fortfarande sina program på kortvåg, 9850 kHz.
(lyssnar just nu, bäst att tillägga för WXA att det är med en heltransistoriserad SRT CR91)

Svenska i ung en timme från kl 21.00.

Deras hemsida låg nere i förmiddags, men var åter senare. Dock utan nya idéer om världsläget. <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

Re: RÖR?????

Inlägg av SM6WXA »

ZVEZDA M50 skrev:
SM6WXA skrev:Collins är en fin äldre radio, men rör 2011????? Nej det skall vara YAESU FT-1000MP MARK V + QRP IC-703 :D

Har mitt DXCC sedan lång tid tillbaka, bra grejer fina kontakter 8)

SM6WXA/SJ6J/SL6ZYH o s v.
Hej!
Jämförelsen mellan "en ny plastmoppe" och en gammal riktig moped av bästa sort kanske skulle passa in i jämförelsen Yeasu vs 51J-4 eller Ne Plus Ultra R-390A/URR, med den skillnaden att den frisk R-390A/URR kan spöa många nya dyra plastradioapparater... :wink: Inte bara viktmässigt...
Plastradio, nu hänger jag ej med? Men visst håller jag med om att äldre mottagare är snygga, har du sändar-certifikat eller är du bara lyssnaramatör? dididadadidit

:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Lasse väss skrev:Nog känns det i huvudet i dag som om jorden gick under i går... oj oj... :x vi spelade till kl 04.30.. många wiskey slank det ned också...

Två av mina egenhändigt byggda gitarrer "in action" :) (Klicka på bilden så ska det gå att lyssna

Bild
:urock: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->WXA, jo sörru, så här ligger det till; alla nytillverkade apparater primärt avsedda för konsumentbruk är "plastradioapparater" oavsett om de är tillverkade av plast eller ej. :wink:

Har cert sedan -83. Använder för tillfället mest en militär HF transciver (UK/RT-320), heltäckande RX/TX för 1.86-29.9999 MHz. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

ZVEZDA M50 skrev:Har cert sedan -83. Använder för tillfället mest en militär HF transciver (UK/RT-320), heltäckande RX/TX för 1.86-29.9999 MHz.
Jag gjorde lumpen som telegrafist i Sollefteå -87
Tog certet där
Höll på lite ett par år men med familj och barn så räckte inte tiden till.
Har inte hållit i en nyckel sen repmötet -93 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Braxmatte, kör du radio överhuvudtaget då? <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

CERTIFIKAT

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Amatörradio är även det en trevlig hobby, man lär känna utländska amatörer. Då kan man flyga dit och fira semester!!!

slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar