<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så blev det en till moped i samlingen, en Crescent 2000 från 1957 i patinerat skick.
Såld av Svenssons Motorcykelverkstad i Vännäskommun...
.. med köpare från Vännäsby
Någon helrenovering blir det inte. Vi ska i första hand bara ta bort ytrost, se över motorn, ersätta trasiga ekrar och se över lager och bromsar så den blir trafiksäker och bra funktionsmässigt. Mopeden startar och går i dagsläget.
För er som undrar vad som ligger bakom 2000 på släpet kolla på "Övriga fordon". <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den ser fin ut jossan...grattis till nyförvärvet... en så fin 2000 ska givetvis ha patinan kvar.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->GRATTIS! jäklar va jag vill ha en sån! men jag säger som damen här hemma... du e "bara" 28 man kan inte ha allt på en gång.... Ähh hon vet inte va hon pratar om <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Röda är inte så vanliga och så kändes det extra roligt att köpa den när den bott i bygden i hela sitt liv. Tack Melker för en bra och trevlig affär!
Den har en spricka på vardera sida på bakskärmen, men det får vi leva med så länge den inte renoveras. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tips som jag antar att ni redan kan. Men det kan ju alltid hjälpa någon.
Om ni "borrar av" sprickan så växer den inte mer.
Man tar en liten borr och borrar ett hål så slutet på sprickan försvinner i hålet. då växer inte sprickan mer.
erlan skrev:Ett tips som jag antar att ni redan kan. Men det kan ju alltid hjälpa någon.
Om ni "borrar av" sprickan så växer den inte mer.
Man tar en liten borr och borrar ett hål så slutet på sprickan försvinner i hålet. då växer inte sprickan mer.
erlan
Jojo... Förklara det för min bakskärm <!-- </EdIndex> --></div>
Dan L skrev:Trevlig moped , röda är väl inte så vanliga ??
nä röda är inte så vanliga det har ja fått erfara med en dispyt med ett par äldre herrar i 80+ dom tillverkades det inte mycket av o är sällsynta på marknaden ja har endast sett två stycken av domså det är sällsynta rariteter som är guldvärda <!-- </EdIndex> --></div>