Neifelheim skrev:dreven är dåliga när man spänner kedjan så det knakar i den! haha
Kedjan var inte särskilt spänd. Det var väl ett tecken på att byta. nu sitter det ett 12 kuggars fram och ett 36 bak. Ska experimentera lite med en annan gasare osv. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:dreven är dåliga när man spänner kedjan så det knakar i den! haha
Kedjan var inte särskilt spänd. Det var väl ett tecken på att byta. nu sitter det ett 12 kuggars fram och ett 36 bak. Ska experimentera lite med en annan gasare osv.
gör så:), en annan har monterat ihop crossen idag, men får inte ihop hur vatten pump och grejjer ska sitta....hmmm... <!-- </EdIndex> --></div>
Var med om liknande på min förstabil. en Ford Taunus. Soldreven i diffen delade sig på mitten. Small te ganska bra.
Har rensat två bakaxlar på min Taunus, första gången var det bara en grå söja kvar inne i bakaxelklumpen, inte en tillstymmelse till drev. Den andra brydde jag mig inte ens om att ta isär.
Tror att Taunusarna hade lite veka bakaxlar, och inte hjälper det om man monterat en Granadamotor <!-- </EdIndex> --></div>
Var med om liknande på min förstabil. en Ford Taunus. Soldreven i diffen delade sig på mitten. Small te ganska bra.
Har rensat två bakaxlar på min Taunus, första gången var det bara en grå söja kvar inne i bakaxelklumpen, inte en tillstymmelse till drev. Den andra brydde jag mig inte ens om att ta isär.
Tror att Taunusarna hade lite veka bakaxlar, och inte hjälper det om man monterat en Granadamotor
Min ville inte vara med när jag lyckades dumpa koppling precis lagom i varvtal där 2,0 Pinton frustar ut flest NM. Med 205/65-15 gjorde det att det small som ett hagelskott, dreven kom ut i 4 lika stora bitar. Var bara att slita fram svetsen och vrida på full ström <!-- </EdIndex> --></div>