Pops Puch och Crush

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Sådär, idag gjorde förstå försöket att mecka sen fingret fick sig en känga. Nageln har vuxit ut halvt, huden är läckt runt hela toppen. Och man kan ju knäppt se att 5 mm varit hud flamser. Mer bilder strax. På en vidrig püch maxi motor från golden shower. Alla lagrerna ska bytas:-) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: AAAJJ!
Jag har legat däckad i förkylning och inte läst detta förrän nu.
Du hade tur i oturen att det inte tog längre in på fingret, men det måste ha gjort vansinnigt ont.
Har sett några "gubbar" som är fingerlösa idag pga av att det fastnat i kedjan med handske. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det blödde mer än det gjorde ont, befann mig säkert i något shock eller något för det kändes inget. värre va det när det gick upp för mig att det inte blir några gig eller gitarr spel närmaste månaderna... men nu går det lira igen :wink:

Bild

Bild

just nu ligger motor halvorna i diskmaskinen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:just nu ligger motor halvorna i diskmaskinen
thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bruden är i sydamerika i 2 månader till, så hon lär inte ta skada av det :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär, människor. nu är det på gång igen. Golden shower har beläggningen på cylindern släppt på, så ska bytas, har en liggande. den svarta puch maxi är isärplockad.

Bild

Bild

motor kvar, allt annat är tillverkat och klart för montering <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär, grabbar och tjejer så är motor på plats.
Nu står valet mellan 2 hand växlad motor eller vanliga puch maxi motorn automat.

Även bakskärm/framskärm finns det tvivel på om den ska på bak, ser rätt rå ut utan.

Jobbar varje dag så får svårt att få mycket tid över till mopeden, har inte haft en ledig dag på snart 3 månader, och dom säger att vi unga är lata... Jaja, har man timmanställning så har man

innan motor på plats, lite prov med stänkskärm.
Bild

motor på plats, nu bara svetsa ordentligt
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, var ute en sväng idag, vart inte mycket gjort, massor gick åt att mecka bubbla som ska besiktas på måndag.

det som vart gjort var, lycka fram hittad, skit dålig passform, men som allt annat så är det bättre än ingen alls

Bild

bakskärmen/framskärmen, ska kapas till.. blir nog använda den i alla fall. den tog fan för lång tid för att bara kastas bort att fixa
Bild

styret är ej åtdraget... plocka bort det för fästa tanken.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär. första åkturen klar. åkte en snutt, men behöver bromsar som kan hejda mopeden. bilder kommer imorgon. då måste den bli klar, för grabben med garage nyckel låser till och drar iväg i 2 veckor. men bara lyse och broms som sagt kvar. fixar det idag/imorgon.

bilder också.

det som gjordes idag, igår, eller ja, innan jag skrev det här var att jag kapa ett avgasrör jag hade. vred det, svetsa det, svetsa fäste till det. fick det tätt och bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Pop skrev:Bild
Den där gillade jag skarpt! Ett brutalt motorbyte helt i min smak. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack!

idag så fick den även fotpinnar.. kände det kunde vara bra.

framlampa i funktion. en kombination av puch och random lampa jag hittade.

Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->klar! går som ett skållat ollon! dock så dog den efter 2 km... så fick gå 8 km med mopeden för komma hem... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Pop skrev:klar! går som ett skållat ollon! dock så dog den efter 2 km... så fick gå 8 km med mopeden för komma hem...
Ehh? Nu funkar inte min matematik. Om du kom 2 km så borde det bli 2 även hem igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

Hasse skrev:
Pop skrev:klar! går som ett skållat ollon! dock så dog den efter 2 km... så fick gå 8 km med mopeden för komma hem...
Ehh? Nu funkar inte min matematik. Om du kom 2 km så borde det bli 2 även hem igen.
Han kanske körde den från verkstan som låg en mil bort :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänk om det bara varit 2 km... fan så skönt! nej, men 1 mil till garaget exakt från mig, och åkte ut dit med en vän, och sen var det åka hem själv på mopeden.. och den tog mig 2 km, och mina fötter 8 km :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar