det ska då vara en saxoped och om jag förstått saken rätt om nymans mopederna så ska de två sifrorna efter n:et på ramnumret innebära årsmodell alltså: 1957?
planerna är i första hand att få tag på alla nödvändiga delar och originalrenovera. sen kanske en ny lack kan vara plats och då har jag lite ideér: org julröd och vad heter den andra färgen? den gulvita randen som går runt i hjulen, tank etc? Eller en candyfärg typ Apple red eller Diablo red som ska vara lite mörkare + den gulvita randen såklart.
sen har jag kollat lite efter hur man själv kan typ kroma eller förnikla, vad jag har förstått så får man en lite gulare yta änn krom och då får man ju känslan av att den är...skitgammal

http://www.classicmotor.se/jimsmekarhorna/article174885.ece
såg en framgaffel på tradera som jag ska försöka lägga vantarna på!
sen undrar jag lite om hjulen, det verkar som om axlarna är lite smalare änn normalt och då kanske det blir svårt att hitta nya hjul? min första tanke då var att fila ner en för stor axel eftersom jag har ett hjul som ser ut som ett saxoped fast med för stor axel! skulle bli lite kraftigare så oxå! och då for tankarna till...
Motorn: den ska vara 2vxl och pedalstart, pys topp, och kanske lite "mystrimm"

men nu ska jag va tyst och låta lite bilder tala för sig

hittade lite nya muttrar & bult, det ska blänka

här kommer en bild på hantaget som satt på min cr2000 som hittades i skogen! nu får den komma till användning här istället:) har nån en bild på hur nippeln ska se ut? den fattas så klart så jag tänkte bygga en ny.

ball lampa som jag tänkte använda! hittade på viksta fär 50:-

övriga delar som jag rotat fram till saxopedprojektet!

jag kastar upp en bild på denna oxå! ytterligare ett fynd från vikstamarknaden, verktygsväska! (jag tycker den var snygg iallafall.)