fick en förorening på garagegolvet

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

fick en förorening på garagegolvet

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en kompis son kom med en plastanka han bytt åt sig och ville jag skulle försöka få igång den. det är en Hyosung men det blev ju inte jag så mycket klokare på. Är det någon av er yngre här på forumet som känner igen motorn på min dåliga bild. Efter lite googlande så tror jag att det är en Liggande Minarelli motor på den. någon som kan säga om det stämmer? Någon som skruvat på sådana här motorer som jag kan fråga om råd om jag går bet. En sak har jag redan sett som såg konstig ut: på batteriet satt röd kabel på minus!! och svart kabel på plus!!. det kan väl inte vara rätt?

Bild

Uploaded with ImageShack.us

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tag högtryckstvätten och spola ut äländet. Sedan desinficera med sprit. <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En minarelli motor är det inte iallafall. Jag kan kolla mer när jag kommer hem om vad för motor det där är. <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rött på minus låter ju galet. Risk att någon måttligt begåvad gör-det-självare satt det fel och möjligtvis dödat laddregulator m.m. om säkringen som bör sitta på pluskabeln vid batteriet inte löste ut först. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske är Lucas elsystem på den :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter mycket googlande så hittade jag verkstadshandboken på nätet.
och mycket riktigt så var det felkopplat.men om dom dödat något vet jag inte än. har inte hittat säkringen heller. men har inte hunnit leta på alvar.
dock startade den efter lite kickande. och jo nog har det varit amatörer där och skruvat alltid. men det var väl därför grabben kunde byta åt sig den mot en liten kinacross som heller inte motorn gick på. och killen jag hjälper inser att han inte kan, så det är inget ont att säga om det.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är som tidigare sagt vanligt att folk som ""Kan"" plocker med sådanadära och som resultat så blir det nåt fel på dom :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar