Raketsport skrev:Jadå, det är ju en svartlack som varken går mot blått eller brunt.
Nu har jag redan en burk "Polissvart Kod:019 snabba ryck som sagt, vill försöka lacka i helgen så det får härda i veckan, vi åker bort på spelmansstämma ons-sön , å då blir det ju inget meka av
En fundering... den där guldfärgade randen på tanken Några lackförslag.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan ha en bild i gamm datorn som samlar damm ska kolla lite i helgen om jag kan hjälpa dig med en bild på skärmen
Hör gärna av dig om det är nått du undrar har som sag renoverat en.
Hmmm....... mystiskt har på pm enligt mailen men inget fått i inkorgen <!-- </EdIndex> --></div>
vodka skrev:Jag kan ha en bild i gamm datorn som samlar damm ska kolla lite i helgen om jag kan hjälpa dig med en bild på skärmen
Hör gärna av dig om det är nått du undrar har som sag renoverat en.
Hmmm....... mystiskt har på pm enligt mailen men inget fått i inkorgen
Du får gärna leta en bild på det !
Nu blev det "merjobb" såg ja Skulle börja slipa tanken när jag tittade ned genom tankhålet....... och såg dagens ljus
Får hitta nån polare som har flussmedel och silverlod i helgen ...
spricka i ena tankinfästningen !!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul läsning och man blir bara mer sugen på att få tag i en raket att sätta igång med.Hoppas man hittar något objekt snart.
Vilken färgkod använder du dig av på den vita lacken? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja,ni vet ju var jag finns i så fall
Har velat ha en raket länge men nu är "suget" för stort... <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:
En fundering... den där guldfärgade randen på tanken Några lackförslag....
Om du vill göra det enkelt för dig kan du göra så här: köp en liten burk Humbrol från lek eller hobbybutik (ca 30kr) maskera in raden du vill ha. Färgen är ganska tjock och enkel att applicera. Köp en lämplig pensel som kan ladda mycket färg för guld kan se svärtad ut om ofta måste ladda med mera färg.
Dra maskeringen diagonalt inåt mot den lackade randen innan färgen härdat för att slippa "fransning". Bästa resultat får du om du lägger lite pengar på enkom maskeringstejp som lätt kan stretchas och formas efter den randning du vill ha.
Humbrol-lack behöver inte klarlackas som vanlig metalliclack. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Jossan, det rådet anammar vi och Humbrol har man ju använt i massor vid modelplans byggen, men en pensel som rymmer ordentligt med färg alltså Yess.....!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobbat på jobbet i dag igen men denna gång blev det mer hemjobb
Nu är tanken hårdlödd och slipad med resten av grejorna som ska målas,
har även hunnit grunda med grund & ett fint sprutspackel, ser OK ut nu, ska slipa och lacka i morgon för nu står frun och klappar på åk-klipparen samtidigt som hon visar några iskalla ÖL.............
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm undrar vad hon menar att klappa åkklipparen men dom iskalla ölen begiper jag Lasse ..kanske du skulle kunna köra nån vända på gräsmattan för dem <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det hålet ska nog inte finnas där men kolla om du kan stoppa ner en liten blå lampa där för helljusvarning..kan ju va ett bra sätt att dölja det på .. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...