Den där manicken är RIKTIGT brazappafan skrev:Antingen håller smaklökarna på att åldras snabbare än sinnet, men jag tycker kaffe nuförtiden mest smakar just det lite eller inget, både brygg, kok + perkulator, lägger man på extra/extra blir det bara mer beskt än "kaffe"smak, då man köpt kaffe ute tycker jag sånt här kaffe varit rätt okey...
vi kokar med en rostfri Bernadotte panna med vatten från egen brunnDan L skrev:Håller med , kaffet förr på 60-70talet smakade mycket bättre ???
Har bara tyckt men inte diskuterat det förut men nu så !!
Kokkaffe gjort på bondens brunnsvatten var MUMMA
precis, där kom den. dricker man inte kaffe är man inte man/kvinna enligt ungefär 70% av alla som konsumerar kaffe. samma nivå som att det är coolt att röka cigg när man går i högstadiet... <!-- </EdIndex> --></div>Levve skrev:Okönad? Har du ingen stake eller?Pop skrev:sammanlagt kanske jag druckit 3-4 koppar under hela mitt liv. lever med ständiga hån om att jag inte konsumerar kaffe av mina arbetskollegor som anser att det alla som inte konsumerar den svarta brygden är otroligt okönad. (både kommentarer från män som kvinnor).
därimot konsumerar jag dagligen rött te, inget koffein.