men många här på forumet ville se bilder på det avstannade projektet å nu när jag hängt ner den så passade jag på att fota.
Cruisercyklarna var på den tiden grymt ovanliga å denna köptes ny för projektet. Gaffeln & vevpartiet kastades bort lagren byggdes om för att passa Novolettens prylar. sedan bockade jag till en gaffel av ämnesrör som jag sandfyllde å grejade till med gassvetsen. länkage/fjädern snoddes från Novoletten..förgasaren kommer från motorsåg med handknackad luftburk, vacum är taget ur vevhuset. Bränslerör i koppar mässingkran. med nivåledning. handknackad tank med beslag i rostfritt.
handgjord handväxelsegment remskivan bak är tillverkad av massiv 4-k alustång som valsats rund å svetsats är därefter monterad i svarven å svarvat remspår. Alla ekerbläck tillverkade i alu å gängade indelningshål i remskivan.
Smutt pinngas tillverkades i mässing. avgassystemet är handbockat i rostfritt med invändiga svetsar slutdämpare är en bubblapipa med anslutningsadapter/stryphysla i mässing. nu är denna bara i prototypstadiet med endast yxigt punktade oslipade prylar å blandade bultar mm. hjulen skulle bytas till mer oldschool även hela styre styrhuvud skulle bytas till äldre modell som skulle tillverkas i rostfritt..men jag lessnade pga att jag skulle tillverka 2st spännrullar till remmen å hade ingen svarv. så den hängdes upp på vinden å där har den hängt tills idag. Ide'n med moppen var faktiskt att börja tillverka coola ombyggnadskit att sätta på hojar så hela prylen är bolt-on dvs. inte svetsade motorfästen. man behöver inget annat än en skiftnyckel en insex samt en skruvmejsel för att montera kitet. Men detta var långt före kinamotorpaketen å nu finns ju cruiserhojar på Biltema så nu är den ide'n inte lika ball längre så den får nog hänga vidare..