Vilken cylinder?
Vilken cylinder?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte sätta dit en 3,5hk cylinder på min cr2000 frågan är bara vilken jag ska välja den lilla fläktkylda? Har för mig att jag läst om en här som använde en sån som fartvindskyld och det gick bra..? Någon som har bättre minne än jag?
Eller den stora cylinder? (..fula) <!-- </EdIndex> --></div>
Eller den stora cylinder? (..fula) <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Brukar dem gå dyrt? <!-- </EdIndex> --></div>
aha det visste jag inte ens att det fanns 3,5hk variant av original cylinder, gjord för tyska marknaden?Raketsport skrev:Om du kör med den fläktkylda cylle så är det bra om du använder det stora topplocket för extra kylning.
Skanna tradera och kolla om det inte finns en 3,5hk variant av originalcyllen ute.
Brukar dem gå dyrt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja... testade flera reedcyllar på packmoppen för ett par månader sen.
men varken orörda eller på olika sätt trimmade kom i närheten av gammal 3ochenhalva. (3,2 dinhästar i tyskland) speciellt inte i bottendrag konstigt nog. och jo dom finns i päronmodell, dyker upp då och då på ebay i tyskland.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
men varken orörda eller på olika sätt trimmade kom i närheten av gammal 3ochenhalva. (3,2 dinhästar i tyskland) speciellt inte i bottendrag konstigt nog. och jo dom finns i päronmodell, dyker upp då och då på ebay i tyskland.
just nu sitter det en 3½ med stora toppen på, byte även ut tändplattan mot en med 4kablar så jag får en dödare när pysenförsvan ifrån toppen <!-- </EdIndex> --></div>
låter riktigt dyrt?erlan skrev:Nja... testade flera reedcyllar på packmoppen för ett par månader sen.
erlan
just nu sitter det en 3½ med stora toppen på, byte även ut tändplattan mot en med 4kablar så jag får en dödare när pysenförsvan ifrån toppen <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<!-- </EdIndex> --></div>
Hillbillys membran cylle går braaAmarace skrev:Är väl hyffsade, men dom är ju bara 1,5hk så det blir ju ingen jätteökning direkt.CFH skrev:Fungerar inte membrancylindrarna bra? Trodde att dom var grymt bra om man bara vill småtrimma lite.

-
det beror väl på hur mycket ork man vill ha. membrancylindrarna med stora membranet och 12 bing upger sachs till 2.4 eller 2,6 hk. den cylinder vi vanligen kallar 3 och en halva, 13mm runt hål mot förgasaren specade väl sachs till 3,2 hk, och den med 13x13 fyrkanttigt mot förgasaren uppgav man till 3,8 hk. det som förvånade mig var att 3,2 hk cylindern var så mycket starkare redan på riktigt låga varv.CFH skrev:Fungerar inte membrancylindrarna bra? Trodde att dom var grymt bra om man bara vill småtrimma lite.