<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog mig i kragen och hämtade upp alla fynd idag. Dök upp lite bonusmaterial i form av en Floridaram med Tomosmotor och lite annat småjox. Botaniserade bland delarna som följde med Dakotan och hittade förutom en massa Puchkåpor en fin opluggad sachscylle och ett förgasarhus som såg användbart ut.
Här kommer bilderna, allt direkt avlastat från släpvagnen och otvättat.
Grejerna ser faktiskt jävligare ut på bild än i verkligheten. Mycket tack vare mobilkameran. Lite avfettning och försiktig tvätt med högtryckstvätten kommer att göra susen tror jag.
Om någon har delar som ni ser saknas på objekten är jag intresserad. Till Dakotan; verktygslock och kedjeskydd. Till Mustangen; en limpa och ett framlyse samt stora muttern till styrhuvudet.
Ser ni nåt ni blir sugna på så kanske det är till salu, behöver inte alla prylar. Följde även med en gaffel som såg bra ut, tror det var till en Suzuki K50. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade varit bra om alla på forumet hade sin hemort eller åtminstone hemkommun angiven. Det underlättar för alla vid såväl svar som intresse.
Själv finns jag i Göteborg som synes.
(Detta var ingen pik eller något tillrättavisande till dig Pälle utan bara en allmän önskan som egentligen återkommit varje gång man läser inlägg mm på forumet, inte minst vid köpes och säljes).
Grattis till fynden förresten! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fanken pälle blev ju riktigt avis på gulddacken.... skulle ju vilja ha en sådan själv... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo visst finns det en sådan till salu... mycket fin originalbil, har till och med tryckknappsradio när man sätter sig i den känns det som en tidsmaskin...direkt tillbaka till 80-talet...
är ju en sport som grädde på moset inte helt vanlig idag...
vinterdäcken ligger dock kvar på bilden, dessa är bytta nu <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är faktiskt en liten pärla...liten skada på den bak men annars fri från rost hoppas det blir någon med lite känsla som tar över den..blir ju så småningom en klassiker börjar bli ont om mk1 sportar nu de flesta är ju bortrostade eller ihjälkörda så skicka mig gärna nån köpare <!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:jo det är faktiskt en liten pärla...liten skada på den bak men annars fri från rost hoppas det blir någon med lite känsla som tar över den..blir ju så småningom en klassiker börjar bli ont om mk1 sportar nu de flesta är ju bortrostade eller ihjälkörda så skicka mig gärna nån köpare
Vad är det som gör den till en sport? Är det nån värre motor och sånt eller...
Hade den varit lite billigare och jag haft pengar över så hade jag slagit till... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja nån häftigare motor hade dom ju inte på dom svenska sportarna..var bara en massa utrutning och lulllull mer på sportmodellerna...
hoppas ju hitta nån köpare på den snart, så jag kan köpa gulddacken av dig den skulle bli kanon att ha som projekt nästa vinter... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->visst finns det väl några till att fixa...men har ju varit sugen på en gulddakota oxå... har ju 1173 an förstås den skulle ju behöva en översyn till nästa år men som sagt fortfarande suger det efter en gammal dacke oxå <!-- </EdIndex> --></div>