<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste göra något åt oljudet i motorn (Sachs 2 växlad med kick). När kopplingen är inne låter bara motorn och den låter fint. När kopplingshandtaget är ute, både under körning på båda växlarna och stillastående på neutralen, låter det illa. Ett kraftigt skrammel och rassel. Jag har trott på kopplingslagret eftersom jag trodde att det stod still när kopplingen är inne men där kanske jag har fel. Vad kan det annars vara. Jag vill inte köpa på mig en massa dyra delar som det sen visar sig att jag inte behöver. Går det se eller känna på delana om de är dåliga och sedan köpa nya delar. Motorn får väl ligga delad under tiden jag väntar på nya prylar i så fall. Är det till och med någon kontroll som jag kan göra utan att klyva motorn.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
/ Joakim <!-- </EdIndex> --></div>
Nu börjar det bli akut. Oljud i motorn måste åtgärdas.
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska testa detta. Jag väljer nog höger sida jag förstår vad du menar. Inte alltid så lätt med höger och vänster. Eftersom jag inte har en ny packning så tänker jag ta bort kåpan, inspektera och sätta tillbaka den med packningslim. Är detta att häda. Det är bara provisoriskt tills den stora genomgången ska ske.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tänk bara på att vara försiktig om du använder silikonpackningslim, alt överflödigt på insidan kommer att sätta igen dom små oljekanalerna inne i motorn <!-- </EdIndex> --></div>Uppfinnarjocke skrev: Eftersom jag inte har en ny packning så tänker jag ta bort kåpan, inspektera och sätta tillbaka den med packningslim.
/ Joakim