Kopplingsproblem äggmotor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
nogrow

Kopplingsproblem äggmotor

Inlägg av nogrow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har problem med kopplingen på min äggmotor.
Har både problemet att kopplingen inte frikopplar ordentligt dvs att att när jag lägger i ettan (rassel) och håller kopplingen inne så vill moppen framåt och att när jag drar på i en uppförsbacke i tvåan så tjuvsläpper kopplingen. Lite underlig kombination av problem tycker jag.
Kan det vara att det är fel olja i den?

Någon som har varit med om något liknande? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Forsgren

Inlägg av Forsgren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kör du på för olja? Sonen i huset hällde i 10W-40 olja i sin HVA och fick samma problem som du har. Bytte på min inrådan till SAE30 med mycket gott resultat :) <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
nogrow

Inlägg av nogrow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm .... definitivt värt att prova.

Oljan som är i följde så att säga med på köpet. Har ingen aning om vad det är för olja. <!-- </EdIndex> --></div>
nogrow

Inlägg av nogrow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gräsklipparolja SAE 30 och justering av kopplingsspelet gjorde susen. Knappt man tror det är sant :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Forsgren

Inlägg av Forsgren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förgasaren passade, förstår jag? <!-- </EdIndex> --></div>
nogrow

Inlägg av nogrow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gör den men det är fortfarande en 15 mm dellorto som sitter på. Snart så :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar