Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Södåb

Inlägg av Södåb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har brutit upp ett golv i huset som jag bor i och ska byta nedre varvet av timmer en bit.
Kul nääääääääää :( hade hellre plockat ihop flakan som är nylackad.
Kanske blir kvällens aktivitet :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Dan L skrev:GRATTIS TILL MONA !

Vad är italiens smörgåstårta ?

PIZZA !! :wink:
Bild

Salami, skinka, mozarella, oliver, ruccola, färsk ost, creme fraiche, lök etc.

ser gott ut
kanske går att fixa till en sån med hjälp av beskrivningen.
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy faen va tråkigt sånt här är... :notme:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Usch, jag lider med dig. Skrapa måste var den överlägset tråkigaste sommarsysslan. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Raketsport skrev:Usch, jag lider med dig. Skrapa måste var den överlägset tråkigaste sommarsysslan.
Och dessutom när det är profil på locken.
Men man behöver bara ta bort det lösa. En bra grund som fäster det övriga. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Chill dag! Solat och badat på arbets tid =) Nu blire å fixa lite me pappas bil <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute och körde en sväng på 1137an ikväll, nere vid visbys strandpromenad. Höll cirka 35 för att inte dra till mig onödig uppmärksamhet. Helt plötsligt kommer en ungdom farandes förbi på nån sorts plastig sak, ingen EU-maskin, utan måste vart en trimmad 30moped.
Undrar om hornen syntes genom hjälmen när jag växlade ner till 2an :twisted: varvade ur och lade mig jämsides med tuffingen, petade i trean gav lite gas och lagom jag gjort lagom lucka till grabben la i 4an och bara myste i solnedgången.

Grabben såg rätt förvånad ut :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Samuel

Inlägg av Samuel »

Naeri skrev:Var ute och körde en sväng på 1137an ikväll, nere vid visbys strandpromenad. Höll cirka 35 för att inte dra till mig onödig uppmärksamhet. Helt plötsligt kommer en ungdom farandes förbi på nån sorts plastig sak, ingen EU-maskin, utan måste vart en trimmad 30moped.
Undrar om hornen syntes genom hjälmen när jag växlade ner till 2an :twisted: varvade ur och lade mig jämsides med tuffingen, petade i trean gav lite gas och lagom jag gjort lagom lucka till grabben la i 4an och bara myste i solnedgången.

Grabben såg rätt förvånad ut :lol:
När man läser detta blir man ju väldigt sugen på att köra moppe staff_36-1
Men okörbar moped är största hindret.
Andra är väl att bli stannad med nytaget körtkort är ingen hit direkt :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Naeri skrev:Var ute och körde en sväng på 1137an ikväll, nere vid visbys strandpromenad. Höll cirka 35 för att inte dra till mig onödig uppmärksamhet. Helt plötsligt kommer en ungdom farandes förbi på nån sorts plastig sak, ingen EU-maskin, utan måste vart en trimmad 30moped.

Grabben såg rätt förvånad ut :lol:
Var med om liknande med Yankeen under mopperallyt här i Kalmar. Kom en plastraket flygande förbi en klunga på ca 20 veteranmoppar. Jag växlade ner och åkte efter för att visa vart skåpet skulle stå. Jodå, Han fick nosa på etanolavgaser den stackarn :P ..

Är ju störtkul då dom flesta som åker sådana mopeder tror att veteranare är fullkomligt tvärdöda och omöjliga att få fart i. Jag har ju förvisso fuskat lite med modernare maskineri. Men du visade ju hur gasvajern ska dras <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Conrad Engström skrev:
Raketsport skrev:Usch, jag lider med dig. Skrapa måste var den överlägset tråkigaste sommarsysslan.
Och dessutom när det är profil på locken.
Men man behöver bara ta bort det lösa. En bra grund som fäster det övriga.
Vi hade liknande profil på locken i Hörnefors. När vi köpte huset hade det inte varit målat på 30 år så det vara bara att börja skrapa och måla. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
ilo krizter

Inlägg av ilo krizter »

zappafan skrev:Fy faen va tråkigt sånt här är... :notme:

Bild
Ser bra ut zappa! skrapa på så kommer du i årskurs 4as t-shirt..... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du e bra le du :cry2: , fördelen är att man ser att det är rekordeligt virke under mistick_yes.gif ,motför dagens snabbväxande skräp som säljs .. staff_annoyed (huset byggt 1921) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför skrapa? Gör som min far gjorde! Han tog en gammal elgrill, värmde mot väggen och färgen blev så varm att den började bubbla sedan var det bara två drag med skrapan så var all färglager väck (det var ca 4-5 färglader) det blev trärent. Han gjorde även en anordning med ståltråd så han kunde skrapa medans grillen värmde sedan när färgen var borta var det bara flytta grillen till nästa ställe (det gick i ett, den värmde när han skrapade) Han fick idén genom att han blev erbjuden en varmluftspistol för att ta bort förgen och då kom han och tänka på den gamla grillen. <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="knilsknilsson"]Varför skrapa? Gör som min far gjorde! Han tog en gammal elgrill, värmde mot väggen och färgen blev så varm att den började bubbla sedan var det bara två drag med skrapan så var all färglager väck (det var ca 4-5 färglader) det blev trärent. Han gjorde även en anordning med ståltråd så han kunde skrapa medans grillen värmde sedan när färgen var borta var det bara flytta grillen till nästa ställe (det gick i ett, den värmde när han skrapade) Han fick idén genom att han blev erbjuden en varmluftspistol för att ta bort förgen och då kom han och tänka på den gamla grillen.[/quote
Har han bra brandförsäkring? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han blev erbjuden en varmluftspistol för att ta bort förgen och då kom han och tänka på den gamla grillen.[/quote]

:wink: Hemma var det en som gjorde så med varmluftspistol och hela huset brann upp , Han fick ett nytt hus med ny färg på .
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Skriv svar