Fram & bakdrev scooterett?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
montanamatte

Fram & bakdrev scooterett?

Inlägg av montanamatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! har en något trimmad scooterett, dock varvar den lite hårt. har ett hemtrixat 15 kugg fram, läste någonstans om nån som hade 16 kugg, finns det att köpa? får det plats?. kändes nämligen trångt redan med 15 :(
sen har jag 24 kugg bak, finns det mindre att köpa där, färdigt eller ämne?
mvh Matthias <!-- </EdIndex> --></div>
Pet3r

Inlägg av Pet3r »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla vrm.se <!-- </EdIndex> --></div>
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset! :) men verkar bara finnas i minst 30 kugg, vill ju helst ha runt 20. <!-- </EdIndex> --></div>
landqvist

Inlägg av landqvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har också letat drev utan att hitta något annat än 15 fram... jag köpte något större däck än orginal från em-scooter, det fick ner varvet något i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var jag som lät tillverka ett 16 kugg tog ett dåligt drev och svarva bort lite och svetsa fast ett laserskurit 16 kuggars ytterdel.
Satte dessutom på lite större däck då mina var slut min cylle var lite portad i utblåset varva som en stucken gris bara att inse faktum det är ingen raket. <!-- </EdIndex> --></div>
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo större däck är ju ett alternativ förstås, har sprillans nya & snål som man är vill jag nog nöta på dom ett tag :), vodka har du scoterett alltså & 16 får plats? jo racer har jag i form av mustang cross b, så jag vill bara kunna marcha 45 eller nåt utan att varva ihjäl tänkte jag. har oxå portat fast även insug & kolv samt 15 bing. så toppar kanske 50. men marchar nog 35-40 om man inte vill döda den :) <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp det har jag, rättare sagt hadde då den är såld. Den varva ändå som en stucken gris den gick 55 enligt gps vill jag minnas. Skaffa ett drevämne eller ett litet bakdrev och sätt dit <!-- </EdIndex> --></div>
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok, låter bra då ska jag satsa på det :) tack tack!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Jag tänker tillverka en adapter ungefär som en sån som man kan ändra bultmönster på bilar med. En centimetertjock platta som skruvarna in i fälgen försvinner ner i och däremellan gängor för ett platt 19-kuggars.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

den iden var smart.
jag tänkte annars tipsa om att momentum har drevämnen. dock för 420kedja så man får plana av dom lite på bredden.

erlan
Skriv svar