<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ett problem att kopplingen slirar när jag skall kicka igång moppen, men den slirar aldrig när jag åker
jag har provat några olika oljor men kör nu på den som säljs som "orginal"
nån som har nå tips
motorn är en 4 växlad sachs <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mycket olja!
Det rinner in olja mellan lamellerna när den står stilla.
När rotationen har kastat ut oljan slirar den inte.
2 dl olja då ligger bara en liten del av transdrevet i olja och inte lamellerna.
Men har man nyss bytt olja ligger all olja innanför transkopan. när man sedan startat ligger oljan inne i lådan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förvarar min compakt kraftigt lutande då jag märkte att jag hade slir på kopplingen första milen annars... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zappafan det kan väl vem som helst förstå om man har hela kopplingen i olja efter start... men sen slirar det inget alls... däremot ska jag gå ner på 2% i oljeblandning.. var lite mörk sörja i kröken trots hårdkörning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter några mils test nu så har jag märkt samma efekt, kicken slirade på första 4 kicken, men sedan vid körning, även på en massa varv så finns inget slir <!-- </EdIndex> --></div>