Pops Puch och Crush

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

sådär, ute i det fria. och ni som tycker att jag förstört en klassiker, uppmanar jag kolla in hur den såg ut när jag köpte den för 64 kr. om 2-3 veckor kommer nya lacken på, då ägaren till garaget åker till spanien imorgon med nyckel <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Ja det är svårt att välja mellan en Jetta eller Amazon.. 8)

Bild
lite omodernt med Amazon

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

S_Compakt skrev:lite omodernt med Amazon
Det spelar ingen roll, kommer aldrig att stå en folkwagnsprodukt på min gård... :no_no: (förutom en bugatti veyron..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är nog fler folkvagnsprodukter på din gård än du tror :wink: dom tillverkar ju inte enbart bilar och lastbilar <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en snabb genomgång av vad som gjorts hit tills.

Bild
inköp 64 kr.

Bild
moddat fästen till den.

Bild
bort moddning av framskärm

Bild
lägga igen hål som är igen spacklade

Bild
lagom klar sådär.

Bild
fixar till lite

Bild
mockar upp den

Bild
lacka svart, efter ha varit grön, lär bli grön igen. mycket snyggare.

Bild
plundring av puch maxi.

Bild
lite hjul på plats. almost bult on. lite modd på bakhjulet.

Bild
på med skärm. utesluter den. ska på senare. roligare att ha något att åka på.

Bild
avgasröret på! skärde upp det i skarven i början av expansionröret, och vred ett kvarts varv.

Bild
går för egen maskin i 2 km! tändsystem ska pås och fixas :wink: men den går, och är rätt läbbig att köra efter kört maxi, vikten är lite annorlunda lagt på denna. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, tändspolen som är pajj...

dödarkabel + framljuskabel - bakljuskabel (om det är samma spole) + extern tändspole = startande moped.

så ska byta tändspolen så fort jag får en dag ledigt från jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

sådär, börjar likna något. fästen som ska snyggas till, och en ram stolpe som ska kapas lite till

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så jävla ful är den väl inte så ni låter bilderna tala för sig själv?

annars när folk lägger ner sjukt mycket tid på att bygga om mopeder men det inte blir bra, då är ni framme och kritiserar, men när man inte gör något seriöst, då blir man inte ens dumförklarad... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar varken risa eller rosa men ingen kan väl tycka att du förbättrat nåt med dina ombyggnationer
Motorfästena kunde väl ha gjorts lite seriösare men men...

Du har ju fått den åkbar och ingen har väl en likadan, kör så det ryker :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->TACK! fan, äntligen... hur ska jag kunna förbättra något utan att någon säger till mig?

ja, fästena ser förjävliga ut, dom va tänka som mockupp fästen, men sen strulade det med garage och svets, så har inte haft möjlighet att ändra dom till något snyggare :wink:

blir det inga fler åsikter så kommer jag nog behålla den som den är, mest för att kunna vara en nagel i ögat på alla som är för fega för säga något, förutom motorfästerna <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man bygger efter vad man har möjligheter till. I ditt fall blev det detta. sedan får man väl se till vad det kostat .
Går ju att åka på och du har byggt själv. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Pop skrev:TACK! fan, äntligen... hur ska jag kunna förbättra något utan att någon säger till mig?
Så öm jag hade sagt att det skulle bli bättre om du satte lanken åt andra hållet runt sadelstolpen istället då hade du gjort det :D <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej, det hade lätt till att folk med flera hundra timmar nerlagda på sina renoveringar blivit av med första platsen på alla moppeträffar jag åkt på, så skippar det för fridens skull <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, eftersom svetstråden och lite annat kommit ivägen som festival och brist på tid för att kompensera med förlorad arbetstid på festival, så har det blivit lite små grejer bara. som:

Bild

framlampa numera baklampa :)

Bild

köpte toningspray på biltema och sprayade det gula glaset rött, och det lyser faktiskt riktigt bra

Bild
och sen satte jag dit 2 växlade puch maxi motorn jag hade, starkare vev på den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan väl bli en kul moppe :) men varför lackar du inte hela skiten i matchande färger :? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar