<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej jag har en cresent compact med en 3 växlad motor med 3.5 hk cylinder samt 12 mm förgasare .
vilken drevnig passar till detta kitt?
jag har provar 13/34 samt 13/30, men varvar bara och är stark.
men jag vill ha en moped som inte varvar så mycket . .
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hm Du kanske skulle öka till 14 på motordrevet.... Men vad kör du på för olja?
Jag har en 3vxl sachs 5,5hk med 14/30drevning och den varvar inte värst mycket. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har på min F50 3,5 hk med 12mm fugge och drevat 12-34 och det är helt OK jag tror också att du skulle sätta på ett 14 fram och 30 bak om den orkar med det annars 34 bak:D <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej jag har bara testat med färdig blandad sopa från bensinmaken.
tackar för dessa svar jag tror att jg ska testa 14 fram och 28 bak(finns nämligen inte 30 till minna hjul. ) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->samma motor samma drevning men det ä ju skillnad på hjulstorlek
alf-johans f50 har la lite större hjul än en kompakt = mer drevning <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->14 fram och 28 bak. Glöm det! Mina 80 cc motorer orkar med den utväxlingen, men inte en 3,5 hp.
Förslag 34 bak och 13 fram.
På min tävlingsmaskin 50 cc har jag den utväxlingen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag hadde 15-28 på min compackt när jag var 15 och vanligt bonntrim och det gick mycke bra.... <!-- </EdIndex> --></div>