Skoterett med el-problem?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Obelix

Skoterett med el-problem?

Inlägg av Obelix »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller på att försöka få igång en flintamotor.
Det är en fläktkyld tvåväxlad som sitter i en skoterett. Jag har fått mopeden, som har stått ett bra tag, i två perioder. Först efter första ägaren som körde med den när hon var 15-år och sedan när hennes son försökte få igång den när han blev 15 år, 1989. Jag fick den mer eller mindre i delar, inte komplett.

Nu har jag skruvat ihop motorn med diverse nya delar, inga eldelar, och undrar om någon vet var sladdarna ska sitta på de fem stiften.
Det finns en svart, en gul och en grön kabel som ska sitta på några av de fem stiften i motorn. Två stift sitter i motornslängdriktning och tre sitter "på tvären". De satt alla på de som är på tvären, svart, gul, grön, räknat från det främsta stiftet medurs.
Är det rätt? Det blir ingen gnista. Vad är vad på omkopplaren på styret? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om du plockar dän svänghjulskåpan så kan du titta på färgerna på undersidan så brukar det bara vara å följa färg :) <!-- </EdIndex> --></div>
Obelix

Inlägg av Obelix »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK

Jag har börjat "proviantera" delar inan jag öppnar den sida på motorn. Nytt stift, tändkabel, spole odyl ligger nu och väntar på montering. Kollar upp sladdarna samtidigt.

Tack för tipset. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar