<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet fans ekf som svensk,jag har en cylinder med 8,5mm insug inv portar ungefär lika stora som 60cc men lite vassare tider.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->EKF fans nog inte med svensk sylle däremot är väl originalsyllen ca 2,9 eller 2,9 hk, jag har en ligger så jag kan mäta den <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att du har en Norsk cylle från en akf, bkf sachs motorn med kedja på höger sida. Jag har haft en sån norsk cylle har för mig den var lite sörre i insuget. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte också något åt det hållet. Grejer och prylar cirkulerar ju inte bara inom Sverige längre. För övrigt ser det ut att vara samma mått på cylinderfotsflänsen som på Sachs Stamo 75. På mopedmotorerna med den större cylinderfotsflänsen tycks också topplocksflänsen vara vriden 45 grader?
Eller är det så även på vissa Sachs mopedmotorer även med den mindre cylinderfotsflänsen? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såvit jag vet så satt EKF-motorn bara på en enda årsmodell av en tysk moppe som heter Hercules Supra. Den som berättade det för mig sa att den tillverkats i 2000 ex, fler motorer finns det visst inte.
56:an skrev:Jag tänkte också något åt det hållet. Grejer och prylar cirkulerar ju inte bara inom Sverige längre. För övrigt ser det ut att vara samma mått på cylinderfotsflänsen som på Sachs Stamo 75. På mopedmotorerna med den större cylinderfotsflänsen tycks också topplocksflänsen vara vriden 45 grader?
Eller är det så även på vissa Sachs mopedmotorer även med den mindre cylinderfotsflänsen?