<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär...
Vart ska jag börja, I onsdags em/kväll lackades den med 2k topplack någon klarlack behövdes inte enligt umeå bilfärg.
Blandade till en halv liter färg men jag hade klarat mig med 0.3l. (så jag har en halv liter polarblå om någon är intresserad)
Fick någon liten rinning men överlag blev det bra tycker jag.
Igår var jag ganska snabb efter jobbet, full fart till Ettans för att inhandla lite småsaker jag saknade eller ville byta ut bla.
Såhär såg inköpslistan ut:
Däck, Dekaler, Avgasklämma, Baklampa, Kablar, Tändkabel, Sadelskum, Kedja
Sedan till verkstaden för att inspektera hur lacken hade blivit, det såg bra ut. inget proffsjobb men jag är nöjd med tanke på att det var första gången jag lackade en moped. sen började det roliga att börja bygga. ...och som vanligt gör man misstag när man är stressad/exalterad tex monterade jag ihop hela framgaffeln utan att sätta dit returdämpar-kuddarna som ska dit först :/
Sen rullade det på bra tills motorns skulle ses över! fel svänghjul, dit med rätt svänghjul, ingen gnista!
En massa mätande och konstiga maskiner åkte fram och efter en stund kom vi fram till att det var kondingen så den
byttes ut och vi fick gnista! Nu var kl 22.00 och jag var 6mil hemifrån så det var dags att dra hem men i em/kväll så ska jag
dit och göra det sista hoppas jag.
Sist vill jag tacka Ettansmopeder för bra support och priser!
Här kommer lite bilder:

<!-- </EdIndex> --></div>