<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en gammal Puch Magnum till sonen,har bytt vevpati samt ny kolv.
Har ställt tändningen efter konstens alla regler och får gnista på tändstiftet. Den reagerar inte ens på startspray, inte ens en tillstymmelse till att tända till,helt död. Någon som har nått bra tipps för att få igång den? <!-- </EdIndex> --></div>
Min Puch Magnum vägrar att starta.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir stiftet surt? Då är det förmodligen för dålig gnista.Den ska klara att hoppa minst 5mm.Prova med ett gammalt stift och bryt isär elektroderna.
Om inte är spolen eller kondensatorn dålig.Gnistan ska vara blålila, är den nästan vit är kondensatorn slut. Se till att lyset är avstängt,om brytaravståndet är för stort kan den vara hopplös att starta med lyset på. <!-- </EdIndex> --></div>
Om inte är spolen eller kondensatorn dålig.Gnistan ska vara blålila, är den nästan vit är kondensatorn slut. Se till att lyset är avstängt,om brytaravståndet är för stort kan den vara hopplös att starta med lyset på. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har testat att bryta isär polerna på ett tändstift, ca 3.5mm o fortfarande gnista. Kanske färgen på gnistan är mer vit än blå/lila. Finns inge lyse på moppen/crossen så all ström som genereras går till tändningen. Det sitter bara en spole på tändplattan och sladden från den går upp till som jag antar att det är "CDI-boxen". Ska prova att byta tändspolen och kondensatorn, kan det vara nått knas med cdi-boxen åxå? Har full gas och täpper för insuget för att den ska få mycket soppa men den blir inte speciellt sur av det, tycker kanske det är dåligt sug mot vad jag kommer ihåg i ungdommens glada dagar när man höll på med detta varje dag. Även om det nu må vara dåligt sug så tycker jag att den skall tända till med gas men inte ett liv. Jag kör med borrmaskin på svänghjulet så jag har "elstart" så jag nöter en bra stund. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-