<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog lite bilder från Lohäradsrallyt som gick idag, åkte inte själv men var där och tittade lite samt knäppte några kort iallafall
Rusch, är inte nån direkt ful moped om man säger så
Inte illa
Kan inte bestämma mig om Quicklyn är snygg eller jävligt ful....
Även Zundappar måste ju ha lite svenskt blod på sig
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Regnet hängde över Lohärad, men kom aldrig. Fina vägar, det gick inte så fort, ca 100 moppar.
Åkte med en av arrangörerna sista biten, vi mekade moppar hejvilt, på med kedjor, loppa på stiftet osv osv. Det var många som inte hade förberett sig ordentligt.
Men bara en som fick åka släpkärra, det var en känd Casalägare från Märsta.
Själv fick jag loppa på stiftet för första gången på ett mopperally.
Fördelen med att åka sist var att vi kunde dra på lite mellan reparationerna, för att hinna ikapp. ( Det råkade hamna en 60cc cylinder på moppen igårkväll, och lite större drev ) Kunde bara inte med att inte hinna med mina ordinarie mopepolare. Men nu skall orginalgrejorna på igen.
Fick däremot inte pris för bästa orginalmoppe, tyckte kanske att den var värd det, men det är inte lätt att dömma.
Nästa år blir den ännu mer polerad, och med Semperitdäck även bak. Då blir det nog svårslaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fina bilder och FINA moppar!
Synd att du inte vann Lasse och faktiskt lite konstigt. Kan det ha funnits en veteran i bättre originalskick på plats, eller?
Finns det bild på vinnaren av "bästa originalmoped"? <!-- </EdIndex> --></div>