<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry för att jag gödslar med trådar om denna motor
Någon som vet om muttern på de övre bilderna är vänster eller högergängad?
Sitter som fn gör den iaf.
Jag antar att de tre piggarna med vajerns hjälp ska pressa ut klossarna men de rör sig bara jättelite(inte tillräckligt för att tramporna ska driva runt motorn). Kan ju vara så att beläggningen har blivit för tunn också.
Tack på förhand. <!-- </EdIndex> --></div>
501/2 AS Vänster/högergängad? Bilder.
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var normalgängad. Lyckades lossa den efter mycket om och men.
Hittar dock inget fel och förstår fortfarande inte hur vajern tillfälligt ska kunna låsa centrufigalkopplingen. Ska innersta plattan klämma mot ytterkoppen järn mot järn? Eller fattas det något?
Det låg bitar av något som såg ut som en packning i utrymmet.
Edit: bitarna passar perfekt mot den fasade kanten på understa plattan som trycks upp av vajern, så det ska nog vara något där. Blir nog svårt att hitta en ny sådan så jag får väl trixa lite där..... <!-- </EdIndex> --></div>
Hittar dock inget fel och förstår fortfarande inte hur vajern tillfälligt ska kunna låsa centrufigalkopplingen. Ska innersta plattan klämma mot ytterkoppen järn mot järn? Eller fattas det något?
Det låg bitar av något som såg ut som en packning i utrymmet.
Edit: bitarna passar perfekt mot den fasade kanten på understa plattan som trycks upp av vajern, så det ska nog vara något där. Blir nog svårt att hitta en ny sådan så jag får väl trixa lite där..... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett par bilder till+ startfråga på slutet
Så här blev min klåparlösning för att ersätta den där ringen som låg i bitar i oljan(packningsbitar+2komponentslim).
Passade på att ta en bild när kopplingen var bortmonterad.
Så till frågan: Hur går man till väga för att enklast starta denna maskin?
Har trampat mej duktigt trött nu. Gnista och soppa finns. <!-- </EdIndex> --></div>
Så här blev min klåparlösning för att ersätta den där ringen som låg i bitar i oljan(packningsbitar+2komponentslim).
Passade på att ta en bild när kopplingen var bortmonterad.
Så till frågan: Hur går man till väga för att enklast starta denna maskin?
Har trampat mej duktigt trött nu. Gnista och soppa finns. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sprängskiss till den motorn:
http://www.tradera.com/Sachs-502-1AS-se-bild-sprangskiss-ORGINAL-auktion_100709_135855205 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/Sachs-502-1AS-se-bild-sprangskiss-ORGINAL-auktion_100709_135855205 <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ska ut och prova med startgas nu.... <!-- </EdIndex> --></div>
Tackar för tipsettompa skrev:Sprängskiss till den motorn:
http://www.tradera.com/Sachs-502-1AS-se-bild-sprangskiss-ORGINAL-auktion_100709_135855205
Ska ut och prova med startgas nu.... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såå, nu har jag testat lite.
Hur svårstartade brukar dom vara? Måste köra med startgas och jaga runt som en stolle för att få igång den. Antar att detta inte är normalt.
Den finns inget chokespjäll i förgasaren (1/10/9,9) Löser ett sånt alla startproblem? (den är väldigt svårstartad när den är varm också)
När den tänder till så skjuter den ut en puff genom förgasaren, normalt?
Kan tillägga att den förmodligen drar lite tjuvluft i skarven mellan förgasare/insugningsrör(märkte att det bubblade där när jag sprayade startgasen). Hur fixar man lättast det problemet? Någon slags Silikon?
Nu har jag ju en extramotor från tyskland på gång men den kan dröja ett tag till verkar det som. Vet inte vilket skick den är i heller. <!-- </EdIndex> --></div>
Hur svårstartade brukar dom vara? Måste köra med startgas och jaga runt som en stolle för att få igång den. Antar att detta inte är normalt.
Den finns inget chokespjäll i förgasaren (1/10/9,9) Löser ett sånt alla startproblem? (den är väldigt svårstartad när den är varm också)
När den tänder till så skjuter den ut en puff genom förgasaren, normalt?
Kan tillägga att den förmodligen drar lite tjuvluft i skarven mellan förgasare/insugningsrör(märkte att det bubblade där när jag sprayade startgasen). Hur fixar man lättast det problemet? Någon slags Silikon?
Nu har jag ju en extramotor från tyskland på gång men den kan dröja ett tag till verkar det som. Vet inte vilket skick den är i heller. <!-- </EdIndex> --></div>