Bränsletillförsel

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Bränsletillförsel

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag upptäcktes ett litet problem som jag inte visste att jag hade :lol:

Hade fixat lite små justeringar på måtårn, eller rättare sagt kollat av allt.
hade också bytt till ett annat stift för att testa, monterade GPS och for ut.

Låg på max gas i ca 1km , 58 blås ganska stadigt då jag provar att vrida upp munstycket, (jag har aldrig fått denna motor att takta ) det händer absolut ingenting :shock: däremot efter ytterligare en km så börjar det sacka lite, nere i 50 :? Hmm... svänger in för att vända och står en stund på tomgång, på hemvägen exakt lika dant ... då upptäcker jag att det är näst intill tomt i soppaslagen nere vid förgasarn.
Väl hemma "modifierar" jag tanklocket och åker ut samma vända igen,
denna vända har farten ökat till 64-65 blås :) men fortfarande ingen direkt reaktion på det ställbara munstycket...
Tanken var nästan full, och vid kontroll av stiftet så var det mer vitt än grått..

Nu återstår att beställa en soppakran med bättre flöde (den jag har nu är ny, inget skit i tanken och nytt filter !
Eller, kom på nu, kan det vara det lilla "fyrkantiga" bränslefiltret som släpper igennom för lite :roll: (Har aldrig kört med ett sådant förut)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glöm dom små filtren. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Glöm dom små filtren.
:nod: Ok, började nästan misstänka det !
Vet inte varför jag fick dit ett sådant, vet faktiskt inte ens vart jag fått det ifrån :roll: köper bara dom större runda "kopparna" !

Väntar nu bara på att klockan ska bli lite mer, sedan börjar dagens tester.. har semester en hel vecka nu 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Forsgren

Inlägg av Forsgren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm, mycket intressant inlägg detta staff_36-1 . Väntar med spänning på provresultetet! <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Forsgren skrev:Hmmm, mycket intressant inlägg detta staff_36-1 . Väntar med spänning på provresultetet!
Vi får vänta en stund till :x Det hällregnar cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade samma problem med en sachs 60cc och kyrkport. Utan filter. Höll på att bli galen..

Det visade sig vara en gummipackning som vridit sig sne i kran och begränsa flödet, jag tyckte dock det flöda tillräckligt och felsökte annat. Men när jag tog isär kranen och räta till packningen så flöda det mycket mer och problemet försvann.

Mvh ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, då är mitt enda problem nu att hitta torra kläder :lol:

Bytte filter till ett "stort" och ut i regnet till grannarnas förvånade blickar,
nu gick det att ligga på max gas utan att det sackade och soppa fanns i slangen hela tiden, nu varvade den ur till ca 64km/h :lol:
kunde inte känna någon större skillnad om jag öppnade munstycket mer.

Men nu fick jag en annan känsla :roll: ljuddämparen :!: jag har en 32mm ikke trimdämpare, det kändes som om den ströp...

Hem igen och bytte insats till en som det är borrat 3st exta 6mm hål inne i "rörsammlingen" och 1st extra rakt ut bakåt..
ut igen och denna gång låg jag på 60 och öppnade munstycket ett halvt varv till och då sköt det iväg ordentligt :shock: men i samma veva kom jag ifatt en husbil och regnet tilltog , så jag vinklade hem och in i garaget blöt som en sork :nod:

M.a.o Nu har jag då en riktigt intresant provtur framför mig 8) men det får vara tills det slutat regna :wink:

(Vetja hur mkt den där tyskcyllen orkar varva :shock: och endå har jag en kolv/kolvringar som inte är 100 i skick (Nytt är på G)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyskcylindrar går väldigt trevligt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Vegge skrev:Tyskcylindrar går väldigt trevligt :)
Ja det må jag säga, nu är det bättre väder, snudd på solsken :shock:
drog ut en mil nu och kollade, 67 km/h fullt uppsittande på rak väg ...
Men... ingen vidare väghållning på framgaffeln i dom farterna staff_gemini-1.gif det är jäv.. krokigt där jag testade :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är inte det där en 30 moppe? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

zappafan skrev:Är inte det där en 30 moppe? :shock:
Jo det stämmer den går ju 30(drygt) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ser dubbelt så är det ju två moppar och då får dom ju gå 60 tillsammans :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det roliga med en Raketare, är att den flexar i ram och gaffel, när man kör. Men när man blir van kan man hissa på bra ändå på dåliga vägar. <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

Conrad Engström skrev:Det roliga med Raketare, är att den flexar i ram och gaffel, när man kör. Men när man blir van kan man hissa på bra ändå på dåliga vägar.
Sen jag bytte "gummisnoddarna" bak å gummilagringarna i framgaffeln så tycker jag att min raketare är mycket mer stabil än vad jag nånsin förväntade mig. Flygplanskomfort var ordet::::: 8) Minst lika viktigt att hjullagren och styrkronan inte glappar, för då kan dom bli jääääävligt vingliga. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Levve skrev:
Conrad Engström skrev:Det roliga med Raketare, är att den flexar i ram och gaffel, när man kör. Men när man blir van kan man hissa på bra ändå på dåliga vägar.
Sen jag bytte "gummisnoddarna" bak å gummilagringarna i framgaffeln så tycker jag att min raketare är mycket mer stabil än vad jag nånsin förväntade mig. Flygplanskomfort var ordet::::: 8) Minst lika viktigt att hjullagren och styrkronan inte glappar, för då kan dom bli jääääävligt vingliga.
Stämmer nog bra det ! ska byta gummigrejorna i gaffeln, dom är som uppvärmda fiskbullar, och tajta till styrlagren till å börja med :roll:
Hjullager är ju nya och svingen är stabil.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar