Peppes Zündapp KS50 -69.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
pappsen65@hotmail.se

Inlägg av pappsen65@hotmail.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har Nepr samma konstruktör.......finns vissa likheter staff_gemini-1.gif

Närå skämt å sido den blir kalastuff när vi får fart på snurran så kan vi glida på tur :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mot mopedmuseet i Hjorted!!! :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
pappsen65@hotmail.se

Inlägg av pappsen65@hotmail.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp!! skönheten och odjuret mot Mopedmuseet i Hjorted :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp.Men mig skrämmer du inte med odjuret(Crescent 2000). 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beställde imorse nya däck,packboxar och ett lager som saknades.
Hoppas delarna kommer den här veckan.

Någon som har tips om hur man får sadeln ren och fin igen? <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, den såg ju riktigt bra ut! :D Grattis!! <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Putsvänliga sköldar :wink:

Lycka till med renoveringen!

mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Objekt

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm objekt hmm...bedömningen är olika, men den moppen hadde jag bara fixa motorn & kört... 8)

Detta är enligt min mening mera ett objekt:

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=24782&mforum=raketsport#24782

Men grattis till köpet... oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ricky skrev:Putsvänliga sköldar :wink:

Lycka till med renoveringen!

mvh Ricky
Jag hör av mig när det blir dags! :wink:
Vet ju var kompetensen finns. <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snackade med en kille på jobbet idag som tydligen har ett helt gäng kanonfina Zundapp (som jag ska kolla in nästa vecka).
Berättade att jag beställt packboxar mm men att det är segt att vänta på dom.
Han tipsade om en cykel/moppehandlare i samhället 2 mil från oss.
Ringe och kollade...och visst hade han såna på lager.
Sagt och gjort:Tog ett varv till grannbyn där cykelhandlaren hade en sats packboxar till Zundapp.
Så nu får kompisen lite att göra i helgen :wink:

Funderar redan på om man skulle ha moppen lite piggare,men det är ju rätt kostsamt med ny cylle och förgasare.

Dessutom börjar nu ....SEMESTERN!!!!!!!!! :bananas: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

Peppes Bodega skrev:Funderar redan på om man skulle ha moppen lite piggare,men det är ju rätt kostsamt med ny cylle och förgasare.
ebay.de så tar du och letar upp en 6,25ps/hk cylinder och en bing 20 :wink: :!: <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

Peppes Bodega skrev:Snackade med en kille på jobbet idag som tydligen har ett helt gäng kanonfina Zundapp (som jag ska kolla in nästa vecka).
Sagt och gjort:Tog ett varv till grannbyn där cykelhandlaren hade en sats packboxar till Zundapp.

Funderar redan på om man skulle ha moppen lite piggare,men det är ju rätt kostsamt med ny cylle och förgasare.

Dessutom börjar nu ....SEMESTERN!!!!!!!!! :bananas:
Kolla in Zundapps 5,3 hkr, jag såg sådana cylindrar med solfjädertopp för 1595:- på blocket passar bra ihop med bing 17mm förgasare..
http://www.blocket.se/alvsborg/ZUNDAPP_TRIM__delar_33156156.htm?ca=14&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en fin MC... jag menar moppe!
Snart bara jag kvar som inte åker "riktig" moppe men vem vet, kanske någon är sugen på min flaka och jag skaffar en Zündapp också, hemsk tanke... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

flora skrev:
Peppes Bodega skrev:Snackade med en kille på jobbet idag som tydligen har ett helt gäng kanonfina Zundapp (som jag ska kolla in nästa vecka).

Dessutom börjar nu ....SEMESTERN!!!!!!!!! :bananas:
Kolla in Zundapps 5,3 hkr, jag såg sådana cylindrar med solfjädertopp för 1595:- på blocket passar bra ihop med bing 17mm förgasare..
http://www.blocket.se/alvsborg/ZUNDAPP_TRIM__delar_33156156.htm?ca=14&w=3
Mycket trevlig cylinder och snygg med lagom viktkompenseriing ihop med en 17 bing "Ubåt" och ett Jamarcol system, detta kittet är billigare hos http://www.kjtools.se/zundapp/ <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter fint,men går man inte ifrån originalkonceptet lite med sån ljuddämpare osv?
Finns det inget man kan göra som ser rätt original ut? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar