<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Framsäljaren" ringde mig idag och han ville att jag skulle lämna ett bud på moppen
Sen skulle den som bjudit mest på lördag kl 14.00 få den
Jag sa att jag skulle fundera på det...
Jag bjuder nog ett skambud och hänvisar till Tradera om det ska vara auktion <!-- </EdIndex> --></div>
Moppeaffärer som inte blev nå bra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mvh Janne <!-- </EdIndex> --></div>
Ibland är det bra med knogjärnDan L skrev:På 90talet såg jag en NSU MAX 250cc på Text TV för 6000:- i Hallsberg
Jag ringde och bestämde att jag skulle hämta den på nästkommande Lördag ,Prutade inte utan vi var överens, Tågbiljett köptes och på Lördag bar det iväg. MCn skulle tas på Tåget hem.
När jag efter flera timmar närmade mig Hallsberg ringde jag upp säljaren enligt överenskommelse , han skulle komma dit med den.
Han svarar då , Det kom en kille från Stockholm och han lastar den nu !
Han var helt oförstående att han gjort fel , Snacka om att bli BLÅST !!
En annan gång körde jag 200 mil fram och tillbaka för att bara konstatera att säljaren ångrat sig och inte ville sälja den utlovade Zundappen för 10000kr , Snacka om att bli BLÅST igen !!
Året efter annonserar han ut den för 35000kr.
Jag ringde upp honom och påtalade att han borde åtminstone betala bensinpengar till mig , men inte !

Mvh Janne <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte att den här tråden passar bra att beskriva vad som kan hända när man köper av mindre seriösa tradera försäljare. En bekant till mig köpte i våras en 4 pet som säljaren påstod var renoverad "han hade fin mailkontakt på frågor före köpet" Men nu när han plockade fram motorn så glappade svänghjulet kraftigt likaså kolvbulten... Trots att säljaren sa att han hade kört 10 mil efter den blev renoverad så satt det inte ens clips vid kolvbulten... Är själv väldigt tacksam över hur jag fått hjälp av otroligt kunniga och seriösa personer vid inköp samt renoveringar. <!-- </EdIndex> --></div>