<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu skall planer smidas och komma till verk
bytte här om dan bort min REX mot en Kreidler då ja tröttnat på den och vet
att dessa grejer är potenta och lite lättare att få snurr på. Original tycks den
ha varit grön följd av nån rutten röd och till sist BILTEMAs svarta ''klister''..
Nu skall den plockas ner och få en genomgång och bli personlig!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NU kommer du att få en "Riktig Motor" Om man behandlar denna rätt, så är det starka grejor jag vet, Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nå, Hur ser planerna ut? En 5 växlad? Bitarna till slidmatningen bygger du dom själv?
VRM har vissa bitar.
Jag tillverkade eget med carbonslid.
Carbonsliden tillverkade jag med råstfritt nav i centrum, nitades fast. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse Väss: jaa dessa bitar och pjäser verkar falla mig i smaken ju mer jag skruvar med den
Alf-Johan: jaa hoppas de här blir nått att bygga med, hehe.
Conrad: jag vet inte hur ja skall bygga upp den riktigt en, kan tänka mig att slidmatningen blir kostsam och lär ta tid så jag lär nog ha de som ett projekt fram över.
dock nu Steg 1 blir nog tyskcylinder och 3 växlat men med god potens att gå väldigt fort.
Först och främst skall ja få den att gå mjukt och fint och jobba på de kosmetiska. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finspång - Kvicksund, inte så långt. Välkommen på studiebesok och kolla på slidbygge, mm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar vi för Conrad, ska se om ja kan få med min likt mig moppetokiga kompis någon gång! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har de hänt lite sen den kom in i boden, upptäckte både de ena och de andra
framförallt vart ja full av skratt när ja såg hur de hade lackat den när delarna
avmonterades och blev vädligt glad när ja såg hur baknavet var och vad
som fanns i.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det baknavet såg riktigt bra ut, dom där ryckutjämnarna brukar det aldrig finnas något kvar av,
OT. vilket härligt golv du har i mekarlokalen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kommer bli en fröjd med när ja såg hur lätt de är att byta drev på dessa nav också.
ang golvet så är de väldigt lätt att göra rent när de blir skitigt hehe, men
vissa skruv och diverse som man vill ha kan också slinka imellan.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mekandet fortsätter, cylinder repfri och ingen vändkant, lika så kolv. toplock
lika fint, inga märken eller dyligt, insug lika fint de.
en pinbult är skrot, vevstaken glappar mellan skinkorna så en hel
kyrkförsamling får rum och resten av motorn är oklart, vidare obduktion blir imorgon. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->packningar och lite grejer är påväg hem nu då, sen i all hast så kom jag på
att ja hade något liggandes som kanske kan va nått att ha med 12Volt och 85Watt