Ilo piano problem
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej den går inte bättre med startgas tyvärr.
Den går väldigt oroligt eller går knappt alls.
Nej det sitter inget filter där och tyvärr inget ställbart munstycke heller.
Hålen i flottörlocket är rengjorda.
Sjukt skumt.
Men nu blir det en akutrenovering helt oplanerat så nu står motorn på arbetsbänken redo för klyvning vilken dag som helst sen skall packningar och packboxar bytas så skall allt vara tiptop sen och fan om den inte går så.
Så imorgon skall div grejer inhandlas och förhoppningsvis ett ställbart munstycke med.
Om någon kommer på något så säg till så kanske jag slipper klyva den. <!-- </EdIndex> --></div>
Den går väldigt oroligt eller går knappt alls.
Nej det sitter inget filter där och tyvärr inget ställbart munstycke heller.
Hålen i flottörlocket är rengjorda.
Sjukt skumt.
Men nu blir det en akutrenovering helt oplanerat så nu står motorn på arbetsbänken redo för klyvning vilken dag som helst sen skall packningar och packboxar bytas så skall allt vara tiptop sen och fan om den inte går så.
Så imorgon skall div grejer inhandlas och förhoppningsvis ett ställbart munstycke med.
Om någon kommer på något så säg till så kanske jag slipper klyva den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testa med såpvatten på utsidan packboxarna , är dom sönder blir det såpbubblor i garaget.
jobbigt att behöva klyva motorn om det inte behövs.
<!-- </EdIndex> --></div>
jobbigt att behöva klyva motorn om det inte behövs.

Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget nytt under solen. Så här gick det till för 40 år sedan. Motorn får ingen bensin. Då river man ner hala motorn och sedan blen bitarna liggandes.
Isälleför att ge en snaps bensin i tändstiftshålet och tillbaka med stiftet och kicka. Garanterat att motorn rusar upp i fullvarv och sedan stannar.
Ja var är felet då? Jo mellan insuget och tanklocket. <!-- </EdIndex> --></div>
Isälleför att ge en snaps bensin i tändstiftshålet och tillbaka med stiftet och kicka. Garanterat att motorn rusar upp i fullvarv och sedan stannar.
Ja var är felet då? Jo mellan insuget och tanklocket. <!-- </EdIndex> --></div>
utan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm finns det flödare på förgasaren så kanske den varavar upp om man flödar enligt Condras tipps...med att kaska borde bil samma sak.
Då ingen anan har föritslagit detta, mitt tipps blir då att lossa böjen från cyllen, & låt den hänga löst..
Finner ingen säker lösning på dit problem då jag inte hört eller sett motorn....frågar man 3st mekare så för man helt enkelt tyvärr 3st ollika svar...
Är ditt problem att motorn inte får till räkligt med bensin eller tjuv luft någon stans...så kan jag berätta att jag åkte till skolan utan förgasare.
Då någon stulit min förgasare, jag stoppade hellt enkelt bensin slang i cylle insug och gasade med bensinkranen.
Bölade vid för mycket bensin och dog vid för lite bensinkran...detta är sant...skrattar när jag tänker på detta..
blev en vinglig färd till skolan men dit kom jag iaf i tid för en gånds skull...
Då ingen anan har föritslagit detta, mitt tipps blir då att lossa böjen från cyllen, & låt den hänga löst..

Finner ingen säker lösning på dit problem då jag inte hört eller sett motorn....frågar man 3st mekare så för man helt enkelt tyvärr 3st ollika svar...

Är ditt problem att motorn inte får till räkligt med bensin eller tjuv luft någon stans...så kan jag berätta att jag åkte till skolan utan förgasare.
Då någon stulit min förgasare, jag stoppade hellt enkelt bensin slang i cylle insug och gasade med bensinkranen.
Bölade vid för mycket bensin och dog vid för lite bensinkran...detta är sant...skrattar när jag tänker på detta..
blev en vinglig färd till skolan men dit kom jag iaf i tid för en gånds skull...

Bensin
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ju redan tag upp detta + Conrad.
Är ditt problem att motorn inte får tillräkligt med bensin eller tjuv luft någon stans...choka flöda ge mera bensin..
Motorn bör varava upp då...om allt anmnat är oki...vilket jag förutsätter.
Tändningen ...bytarna måste börja öppna före över dödpunkt rikt märkning är ca. 2mm standar före över dödpunkt till 3,5 mm
vid trimning detta kör jag med räknat på min 7000 RPM.
Detta mäter man genom enkel kol genom ett sjuktmått i tändsifthålet då måste brytarna öppna 2mm före då kolven vänder och är på väg neråt. <!-- </EdIndex> --></div>
Är ditt problem att motorn inte får tillräkligt med bensin eller tjuv luft någon stans...choka flöda ge mera bensin..

Motorn bör varava upp då...om allt anmnat är oki...vilket jag förutsätter.
Tändningen ...bytarna måste börja öppna före över dödpunkt rikt märkning är ca. 2mm standar före över dödpunkt till 3,5 mm
vid trimning detta kör jag med räknat på min 7000 RPM.
Detta mäter man genom enkel kol genom ett sjuktmått i tändsifthålet då måste brytarna öppna 2mm före då kolven vänder och är på väg neråt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu mina vänner så får vi gnugga geniknölarna igen så här skrev häggen för en stund sedan.
Men nu fattar jag ingenting.
Vi har idag kollat kolv, kolvringar, cylle och bytt cyllepackningen. Allt annat såg bra ut.
Har gjort rent fuggen och kollat så det kommer soppa ur slangen.
Alla tänddelar utom tändhatten är nya.
Avgassystemet är kontrollerat och inte tätt.
Avgasutblåset är kollat och inte tätt.
Tändningen är injusterad och brytaravståndet är 0,25.
Med andra ord finns det komp så det räcker.
Soppa kommer fram som det skall.
Förgasaren är rengjord dvs inte bara blåst med tryckluft.
Tändspole och konding är bytt.
Luftfilter och avgassystem är rengjort.
Och ändå så startar skiten bara ibland och då på tomgång den vill alltså inte varva upp(svarar inte på gas) Mina ideer har sinat helt nu så jag hoppas på någon annan på forumet som löser detta.
Den sista iden jag har kvar är otäta packboxar till veven kan det vara så
Men nu fattar jag ingenting.
Vi har idag kollat kolv, kolvringar, cylle och bytt cyllepackningen. Allt annat såg bra ut.
Har gjort rent fuggen och kollat så det kommer soppa ur slangen.
Alla tänddelar utom tändhatten är nya.
Avgassystemet är kontrollerat och inte tätt.
Avgasutblåset är kollat och inte tätt.
Tändningen är injusterad och brytaravståndet är 0,25.
Med andra ord finns det komp så det räcker.
Soppa kommer fram som det skall.
Förgasaren är rengjord dvs inte bara blåst med tryckluft.
Tändspole och konding är bytt.
Luftfilter och avgassystem är rengjort.
Och ändå så startar skiten bara ibland och då på tomgång den vill alltså inte varva upp(svarar inte på gas) Mina ideer har sinat helt nu så jag hoppas på någon annan på forumet som löser detta.

Den sista iden jag har kvar är otäta packboxar till veven kan det vara så

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du provat med tummchoke? varför riva motorn om man konstaterat att det inte är packboxarna som läcker? är det förgasarflänsen? dom brukar vara vinda när 15åringar drar åt för hårt, i och med att den är orolig känns det som tjuvluft. Byt packboxarna och packningarna nu när du ändå har motorn på bänken. Om det sedan inte blir någon skillnad så spruta startgas runt cylinderfoten och förgasarflänsen och om den vandrar i varvtal så beror det på tjuvluft.
mvh. <!-- </EdIndex> --></div>
mvh. <!-- </EdIndex> --></div>