Nya fynd + mystiska ramar

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Nya fynd + mystiska ramar

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Hängde med en jobbarkompis till hans svärmors garagevind där det var dax att städa. Skulle visst finnas lite mopeddelar om jag var intresserad. Nån symbolisk peng skulle jag visst få betala.

Sagt och gjort, efter 20 min hade jag en hög med delar som jag paxat.

Ram till Zündapp SportCombinette ca 1962, inkl bakskärm, sadelstomme, tank, sidokåpor och en kåpskruv. KS50 kedjeskydd, lite rostnopprigt, ett jättefint undre fjäderben inkl fjäder, ett hjul till SC med fälgbana i aluminium, alla ekrar kvar och vettigt skick.

Bakhjul till 2000 (fullnav) utan bromssköld. Ett till bakhjul med fälgbana av stål, samma storlek som till 2000. En crescenttank, typ bruksmoped, Jet ljuddämpare, ganska dängd och nåt annat småplock, rostigt tanklock till 2000.

Några hundra kunde det väl vara värt tänkte jag :D

Förutom detta fanns det två mysko, stelbenta ganska långa ramar som såg ut att passa Sachsmotor. Sidostöd var fastsvetsade på bakramen och det såg ut att vara från fabrik, i övrigt helt rensade. Har aldrig sett nåt sånt förut, tankarna gick till nån slags lastmoped/postmoped men jag vet inte. Några förslag.

Hämtar joxet till veckan och då kan jag ta bild på ramarna också. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

GRATTIS

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->GRATTIS TILL FYNDEN HÄLSN COBRA <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar