Bilder från Smeangels Gruvrunda
Bilder från Smeangels Gruvrunda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.kannjack.se/images/Gruvrunda2011/index.html <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1238an är faktiskt potentare än vad man kan tro...72cc bottendel, 110cccylinder och topp, portad och en viss ansträngning vid fräsen då 72 och 110 har olika slag, summan blev 88cc och en maskin som drar 110cc iallafall. dras tyvärr just nu med ventilflyt lite lågt i registret pga kass kvalitet på kinafjädrarna , i sina ljusa stunder går den dock fortare än vad som är lämpligt för chassiet.... kanske ägaren mats orkar byta till hårda fjädrar ... är ju en 4taktare men ganska coolt lowbudgetbygge då han utgick från en påkörd och rejält krokig 1238a ..har nog inte ostat mycketpengar utan mycket tid... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tack så mycket för infon <!-- </EdIndex> --></div>kreidlertm skrev:1238an är faktiskt potentare än vad man kan tro...72cc bottendel, 110cccylinder och topp, portad och en viss ansträngning vid fräsen då 72 och 110 har olika slag, summan blev 88cc och en maskin som drar 110cc iallafall. dras tyvärr just nu med ventilflyt lite lågt i registret pga kass kvalitet på kinafjädrarna , i sina ljusa stunder går den dock fortare än vad som är lämpligt för chassiet.... kanske ägaren mats orkar byta till hårda fjädrar ... är ju en 4taktare men ganska coolt lowbudgetbygge då han utgick från en påkörd och rejält krokig 1238a ..har nog inte ostat mycketpengar utan mycket tid...
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00