Kreidler Florett RS - ''bastarden''
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sant...utan bra smörja, olja så mm så kan det skära ihop....renlighet vid arbeten med lager som har bra fart är att före dra enligt mig ifa...inget grus i machineriet.
Men Corands tipps alldrig mera än 2dl VXL-Olja i en vanlig SACHS mötår....
då slira kicken...
<!-- </EdIndex> --></div>
Men Corands tipps alldrig mera än 2dl VXL-Olja i en vanlig SACHS mötår....
då slira kicken...

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo man kan smörja för mycke.
Min kompis hade en boxerare på 26 m. Det satt 4 st 300 hp volvo i maskinrummet, som var sammankopplade med massor med remmar, till en axel. På axeln som var lång satt ett antal stödlager, som skulle smörjas med fett. Före en resa till Åland smorde han lagren med Omegas bästa fett (dyrt) En bit ut i Mälaren gick han och kännde på lagren och konstaterade att dom var för varma. Vi fick gå ut från farleden och lyfta av alla överfallen till lagren och peta bort fettet. Därefter sjönk temperaturen i lagren. <!-- </EdIndex> --></div>
Min kompis hade en boxerare på 26 m. Det satt 4 st 300 hp volvo i maskinrummet, som var sammankopplade med massor med remmar, till en axel. På axeln som var lång satt ett antal stödlager, som skulle smörjas med fett. Före en resa till Åland smorde han lagren med Omegas bästa fett (dyrt) En bit ut i Mälaren gick han och kännde på lagren och konstaterade att dom var för varma. Vi fick gå ut från farleden och lyfta av alla överfallen till lagren och peta bort fettet. Därefter sjönk temperaturen i lagren. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad, ja hoppas att ja inte kommer styra så mycket att ja måste minska på fettet.
Rexxy, ja använder Corrostabils halvblanka 50/50 svarta rostskyddsfärg
som även agerar som en mycket bra lack. såg nu även på burken att de har
bytt namn till Corroprotect eller liknande, ja finner mina burkar hoss Coop. <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy, ja använder Corrostabils halvblanka 50/50 svarta rostskyddsfärg
som även agerar som en mycket bra lack. såg nu även på burken att de har
bytt namn till Corroprotect eller liknande, ja finner mina burkar hoss Coop. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->börjat riva ordentligt i motorn nu och har upptäckt att de finns mer som inte är vad det bör vara, trasigt 
halva konan på svänghjulsidan av vevpartiet är iprincip borta, tre
genomgående bultar som går i blockhalvorna är nått typ av hemmapul
och har ingen vidare funktion för de snurrar bara runt och muttrarna drar inte åt sig.
men som tur är så har ja lite reservdelar påväg som troligen kan göra
bygget mer intressand och mer genomförbart.
<!-- </EdIndex> --></div>

halva konan på svänghjulsidan av vevpartiet är iprincip borta, tre
genomgående bultar som går i blockhalvorna är nått typ av hemmapul
och har ingen vidare funktion för de snurrar bara runt och muttrarna drar inte åt sig.
men som tur är så har ja lite reservdelar påväg som troligen kan göra
bygget mer intressand och mer genomförbart.