F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va tusan... gör man.

Kollar att tank passar + dynan.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Update_2011.07.28

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update_2011.07.28

Upptäckte en spicka i baksving, då va de kört igen..ska svetsa på den igen..grr..då jäklar lika bra att köra fullt ut.

Bild

Sprayad å förstärkt nu...Fast mothåll för kjedjesträckarna + förstärkning undertill...det blev så bara för att jag har ju reda svetsat
fästerna för stötdämparna...ville inte kapa bort ´dessa är ny gjorda... :!:

Bild

P-södet tog nästa i förstärkningen av baksvingen då jag inte provad det inna...men ingen fara då jag sitter på iaf...hehe.. :D

Bild

Hercules bakskärm....hmm trodde att utaget för kjedjan skull var på höger sida men det var inte så....allt går fritt iaf... 8)

Bild

Provat dynna, tank & sidokåpor inte jag som lackerat tank + sidokåpor ....troligen kommer jag inte att behålla denna färg.. :?:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En silverfisk!! mefipallina_yahoo.gif Eller vad säger du Affe? <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jorhul skrev:En silverfisk!! mefipallina_yahoo.gif Eller vad säger du Affe?
Ja ett steg under GULDFISK ,men bra ändå :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

alf-johan skrev:
jorhul skrev:En silverfisk!! mefipallina_yahoo.gif Eller vad säger du Affe?
Ja ett steg under GULDFISK ,men bra ändå :lol:
Det var väntat...tilläga att jag inte målat dessa, silverfisken fick jag på köpet.... staff_gemini-1.gif ...
om du/ni läser så kommer jag troligen inte att behålla den färgen....***L*** <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

mera bilder

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla moppisar....tyvär orkar jag inte just nu beskriva bilderna. Har varit igång nu 27 timmar; utan sömn..jag gör så imelan åt för att få nåt gjort.

Det är huset + att jag vill få fart på 3st mopeder...blir så ...först händer inget , sen händer inget, sen gör man allt på ett dyng i sträck.... staff_gemini-1.gif

Här är bilder...iaf...Så här såg dynan ut + några spickor i plåt & klädsen.. :(

Bild

Här har jag gjort fäste till dyna....dessa opertioner tog ca. 6 timmmar.. :roll:

Bild

Hyndraliskt bromshandtag & gashandtag från 125CC... :arrow:

Bild

Hyndraliskt bromsok från 125CC, nu gäller det bara att få det å passa... :)

Bild

Detta stuck är väl inte rätt, men gick bra att montera framgaffeln, skärm & framhjul...men varför inte använda den lyft man har... 8)

Bild

Hitt har jag kommit nu iaf... :D

56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vet jag vad du håller på med Billy det här hade jag faktiskt missat... :oops:

Det verkar bli snabba mopeder när du är klar... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: mera bilder

Inlägg av alf-johan »

billykid skrev:Hej på er alla moppisar....tyvär orkar jag inte just nu beskriva bilderna.
Har varit igång nu 27 timmar; utan sömn..jag gör så imelan åt för att få nåt gjort.
Det är huset + att jag vill få fart på 3st mopeder...blir så ...först händer inget , sen händer inget, sen gör man allt på ett dyng i sträck.... staff_gemini-1.gif

Här är bilder...iaf...

Bild

Bild
Detta är slöjd grattis :P

Bild

Bild

Bild

Bild
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Motoplat

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->..? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Motoplat

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm bromsoket från MC 125CC gick inte att få dit då det tar i fälgen på insidan... :(
allt är att flytta ut bromsskivan viket är för mycket jobb just nu...så detta får jag ge upp ett tag.. :roll:

Men nu till nästa problem... Monterat tändningen Motoplat. Har hitta TDC läget på Satorn + Svänghjulet enligt bilderna, borren vissar TDC läget.

Fråga Nr.1 är då skall denna markeringen stå mitt före TDC eller före Ex. 2mm före TDC.. alltså 2mm före överdöd punkt på kolven..:?:

Fråga Nr.2 det finns 5st kablar ut ifrån Tändplattan. Blå + Svart är till tändspolen.

2ST gula som ger ström. 1st röd...??? någon som vet vad dom skall gå/vara till... :?:

Fråga Nr.3 Vad jag förstår är detta ett 12Volts system måste man väl ha någon from av späningsregulotor... :?:

Fråga Nr.4 Min tanke vara att ta en Späningsregulator från Skoter den behöver jag bara jorda + kopplas till ström kabel Gul...
funkar detta... :?:

Bild

Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

F50GLX fortsättning

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
.
Nu har det hänt lite mera....Guldfisken lever...HAhaaha

Monterat motor och gjort ett Elsystem....hm gjorde rent förkasaren Bing 21/20/107 & upptäckte att lågfart/tomgångs munstycke saknades...
suck..suck...Så är det nån som har nåt KÖPES DIREKT..
Leta igenom alla förgasre jag hadde ihopp att nåt måste kanske passa. Nix hittade nada, å inte heller en förgasare som jag ville ha...GRR... :?
Har flera förknaser ca. 10st ifrån 18mm till 24mm...ingen ville passa mina ider.. men gav motorn en kask i tändstiftshållet å kickade i ren
desspertion för att de om det fanns nåt gesvar....ITS A LIVE...:idea:
Bild

Gjorde ett extra fäste till motor...som kommer att användas troligen & detta ger en förstärking av ramen enligt mig; lika bra att tilläga att ett fäst som passar på topplocket kommer att fixas... 8)
Bild

Bromsoket från 125cc passar inte med bromskivans lägge utan måste flytta ut isåfall. Där av denna lösning med vajer å skivbrom....gjorde ett fäste.
Bild

Så här ser det blev med vajer bromsoket som jag valde & bromskivan, den nyper i bra vill jag lova. Men jag vet inte vad som sker i högre farter...
.. 8)
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sparat "munstycksasken" från mopedtiden. Kanske kan jag ha ett munstycke som passar din förgasare.

Hur ska munstycket se ut?

Hur ser förgasaren ut? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

F50GLX Sachs 50/5 AKF

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Senaste hämt i dagarna. Har monterat Avgas + Dellorto UB20 förgasare.

Provstartat allt verkade bra ända tills provkörning, då hackade motorn som den
hadde fått en loppa på tändstiftet....men vid koll + tändstifts byte likadant... :?:

Efter stå å gått på tomgång en långstund...så gick den 100% ett tag igen.... :evil:...
sen har jag inte provat mera... :!:

Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det börjar bli en guldfisk nu Grattis :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Kick problem

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter som jag trodde att kicken kunde inte vålla problem, så är inte fallet med en svängd kick från Sachs 50cc 2vxl så tar den i fotpinnen.
Vilket gör att jag får bara inte kan kicka fullt ut, den går halv vägs sen tar det i...fäste för fotpinnen... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar