1185

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Kirre

1185

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägger upp en bild på mitt pågående ren. objekt.
Jag fattar inte dom som hinner att renovera på typ en månad, jag har hållit på sen i september och är ej längre kommen.
Den skall vara klar i vår är tanken.
Det blir en 3-vxl flinta på den.
Funderar på att skicka lyckthus på kromning, det skulle nog bli snyggt :D
Det blir mycket puts och krom på den, skall även tillverka en verktygslåda i rostfritt och sen polera.

Före
Bild

Pågånde
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det tar alltid längre tid än man tror att få till pryttlarna som man vill ha dem... :) men din renovering blir ju verkligen fin.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kromningen såg riktigt bra ut, vilken firma använder du? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget är nykromat och skärmarna är bara polerat (rostfria).
Jag måste säga att skärmarna är i bra skick trots att dom är ca 45år gammla, lite småbucklor får man bortse ifrån.
Men om man ska göra ny kromning så har jag hört att Göteborgs förnickling ska vara bra. Vi har en firma här i stan (Kalmar) som jag ska prova vid rätt tillfälle men han kan vara lite kronglig att ha med att göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får jag berömma poleringen!! Jag var helt säker på att dammskydden/dekorplåtarna på dämpargummit och kromplåten över gaffelbenen var omkromade.
Javisst små skavanker får man borste ifrån. Det är ju ändå gamla delar, men din ser riktigt fräsch ut.

Göteborgs förnickling är bra. Men det skulle vara intressant att höra om det finns andra firmor som gör bra jobb. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag fixat lite mer med moppen!
Fälgbanorna och ekrarna är nya, naven har varit på ytbehandling.
Fick även tag i ett snyggt styre.
Ska ta tag i cromningen av framlampa och lite andra prylar nu i veckan för nu närmar sig VÅREN!!!!! :D
Bild

Lägger även upp en bild på nästa ren objekt
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den cromisen är ju riktigt fin, redan...räcker ju nästan med en ordentlig rengöring :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:UH: Nån som bromsat hårt med den? :mrgreen: Sprucken bromssköld bak :hmm: Annars var den Jättefin! :clapping: och din nyrenoverade 1185:a med! Kolla min 1185:a i tråden "Monark 50s objekt" <!-- </EdIndex> --></div>
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Då får jag berömma poleringen!! Jag var helt säker på att dammskydden/dekorplåtarna på dämpargummit och kromplåten över gaffelbenen var omkromade.
Javisst små skavanker får man borste ifrån. Det är ju ändå gamla delar, men din ser riktigt fräsch ut.

Göteborgs förnickling är bra. Men det skulle vara intressant att höra om det finns andra firmor som gör bra jobb.
har någon några priser på vad det kostar att kroma lite delar? typ "fejkdämparna" bak skärmstagen och så vidare...

(crescent 1149)

/Markus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är den äntligen färdig 8)
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bild till
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin! :shock: tankmärken fins nya att köpa, skulle pryda sin plats. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Riktigt fin! :shock: tankmärken fins nya att köpa, skulle pryda sin plats.
Jag har ett par liggande men vet ej om jag skall sätta dit dom :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt snygg med det styret :D :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->shit den tanken hade jag velat ha till min brukspatinerade den var mkt bättre lacken å rätt röda kulör :cry:
i övrig var det en bra renov. med en jäkla finish på cromet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar