Lycksele motormarknad & mopedutställning 28 juli

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Lycksele motormarknad & mopedutställning 28 juli

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Forumanvändaren 50split med sin Apollo
Bild


Nisse
Bild

Dappar på rad
Bild

Bild

Puckar
Bild

Bild

1:a plats i mopedutställning - Mattsvart Monarscoot
Bild

2:a plats - Crescent Saxoped (denna var fjolårets vinnare)
Bild
Om jag ska vara uppriktig: Fel färgsättning, fel dekaler och silverfärgs sprejade kromdetaljer imponerar inte på mig i alla fall.

3:e plats - Gilera
Bild


Mer bilder kommer på hemsidan. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Lycksele motormarknad & mopedutställning 28 juli

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Om jag ska vara uppriktig: Fel färgsättning, fel dekaler och silverfärgs sprejade kromdetaljer imponerar inte på mig i alla fall.

Mer bilder kommer på hemsidan.
Jättefina bilder - och fint väder ser ni ut att ha... :wink:

Hos mig är det mest åska och regn... :x

Så illa är inte den där raketen tycker jag i alla fall. Vet inte om den ljusblå färgen är som originalet men jag gillar den i alla fall. Någon slags charm finns i silverfärg. Hellre det än "bättre än ny" som jag tycker kan (inte alltid) vara jobbigt att titta på. Vem vill ha en partner helt utan fel och brister?

Ska hålla utkik efter fler bilder på hemsidan. :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har penselbättrat lite på min HVA Roulette som var precis orörd köpt ny av förra ägaren. Inte över hela moppen men det syns på styre, framgaffel och någon skärm. Tyvärr inte riktigt samma kulör utan något ljusare. :oops:

Bertil glodde tveksamt men det får bli personlig touch och på priset spelar det ingen roll efter som jag tänker behålla den. Mopeden har anknytning till mina föräldrars vänkrets kan man säga.

Kanske inte den roligaste moppen att köra, Crescent Raket Sporten med Sachs motorn lockar mer och ska igång innan vintern... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja den raketen tilltalade inte heller mig så mycket...sprayfärgen på de kromade delarna och dom tillklippta dekalerna var allt annat än snyggt :) hörde ju killen skryta med att den var originalrenoverad och skulle se ut sådär.. :no_no: och nymansmärket på stryrkåpan var något unikt som det hördes..detta var till och med målat i fel färger.. :roll:
en originalrenovering ska se original ut...har man byggt om det hela är det ju en helt annan sak.. :P men då brukar man ju säga att det är ombyggt.. :wink:

tycker nog den 2a platsen skulle tillfallit någon av de andra jättesnygga mopparna där.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har ju varit på lycksele motorvecka och moppeutställning.. :) vill här på ett enkelt sätt än en gång tacka Jossan och Mona för en trevlig vistelse på raketbasen med grillning och avkoppling...å trevligt sällskap..tusen tack för ett par trevliga dagar..i naturskön miljö.. slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg att det det smygit sig in en OR50 :cool2:

Ångrar att jag sålde iväg min :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De var lite tunt med moppe tillbehör i år :( anars va det trevligt där med sol <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi köpte en rullande 1273 ram med motor (stockholmare) samt en saxopedtank. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Vi köpte en rullande 1273 ram med motor (stockholmare)
thumb_up Sådant kollar jag också efter! Lägg in en bild om du årkar, kul och titta på objekt och grejer som inte är så våldsamt dyra!!! <!-- </EdIndex> --></div>
lappstockholmarn
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 jul 2011, 23:00
Kontakt:

Roligt med besök i Lycksele

Inlägg av lappstockholmarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt med lite "klyktattar" besök. Fin caddy föresten. Hoppas att själv hitta någon "pärla" att köpa här framöver <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm caddy.. :wink: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
lappstockholmarn
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 jul 2011, 23:00
Kontakt:

Re: Roligt med besök i Lycksele

Inlägg av lappstockholmarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
lappstockholmarn skrev:Trevligt med lite "klyktattar" besök. Fin caddy föresten. Hoppas att själv hitta någon "pärla" att köpa här framöver

En förklaring kanske :D Visst var det du som vi pratade med när den "lurviga" cresenten lastades ur bilen/caddyn. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
50 split
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 jul 2010, 23:00
Ort: Burträskbygden
Kontakt:

Inlägg av 50 split »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var jag å Lappstockholmarn som stod å spontanfikade vid min caddy. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det stämmer ju .. :) jag och Mona stog ju å lastade av min crazy type ur skoda pickupen ...ovanför marknaden... :P jo det var ju ett kul besök i Lappstockholm...självklart blir det nya tag nästa år.. men nu hägrar ju mest mellstaträffen... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
50 split
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 jul 2010, 23:00
Ort: Burträskbygden
Kontakt:

Inlägg av 50 split »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill också gärna åka till mellsta, men det får bli nästa år, ska på Classic Car Week på onsdag, och om två fredagar blir det Tierp via Rättvik, och sedan Falumarknaden, för att åka hem en vecka, för att åka ner till Lobonäsmarknaden helgen efter, via rättvik igen.... :)

Kul att se din fin moppe också! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar