Motorn rusar

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
sapeter

Motorn rusar

Inlägg av sapeter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en MCB Compact med 3-vxl Sachsmotor. Om motorn går på tomgång och jag gasar återgår den inte till tomgång när jag minskar gasen utan fortsätter rusa. Någon som har en idé vad det kan vara för fel? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->smörj vajern <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eller tjuvluft :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja kolla vajern, kanske trottelfjädern inte orkar trycka tillbaks trotteln :D :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
sapeter

Inlägg av sapeter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipsen. Ska testa. Men fjädern är ny. Om jag tar bort luftrenaren ser jag att trotteln går tillbaka direkt. Var kan den ta in tjuvluft? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förmodligen tjuvluft spaya startgas runt cylinderfot samt insug prova även att spraya under vevhuset jag hade en packmotor som hade ärgat ett litet hål där.. <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Packbox bakom svänghjul :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar