Finns det någo som är duktig på pilot motorer??

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
NiklasHögberg

Finns det någo som är duktig på pilot motorer??

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mitt nyförvärv har en 2 växlad pilot motor som ej fungerar som den skall!
det som ej fungerar är trampfunktionen så man kan få igång den. har denna kedja inuti?? pedalerna går helt fritt framåt. skall klyva den tänkte jag men undrar om motorn e hopplös eller ej?! förgasare skall bytas då de satt en sachs bing på den! tacksam för hjälp med denna farkost! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins ett litet drev till kicken, som sitter på en grov skruv. Skrunen är gängad i vevhushalvan. Det har hänt att skruven har brutit sig låss från vevhushalvan med gods och allt. Om jag mins rätt ser man hålet från utsidan, innanför kåpan. :cry:
Varje gång jag ser en sådan motor mins jag dessa hål. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej blir att klä av motorn lite imorgon o se vad som kan vara på tok. denna har ju visserligen trampor o inte kick. e de samma då conrad??? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kallades för kick. För att föregångare till mopparna trampade man igång, cyklade.
Den motorn fans aldrig med kick :wink: alltså utan pedaler. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar