Funkar det likadant med men g50 motor? <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Jag hade lite mätövningar idag men jag har ingen G50 så det är lite osäkert
Men jag kom fram till följande...
Puchcylindern är 1mm högre mätt från foten till toppen
Kolvarna skiljer i höjd från c-c kolvbult till topp puchen är ca 5mm lägre
Flintakolv 40mm och ILO kolv är ungefär lika höga
Bultcirkeln är som ilo50cc säger lite större men går enkelt att borra upp hålen lite
Det borde bli bra snurr med en Metrakit Till puch med 40 borr ihop med en Flinta 40mm då behöver den inte svarvas i botten bara längst upp
(mät hur långt ifrån kolven vänder) alternativt så kan man svarva toppen så den "försänks" ner i cylindern
Det roliga för mig är att på FP50 motorn så är det en annan kolvhöjd på kolven (samma som puch)
Jag kör nu med puch kolv och ILO-trim-alu-cylle men man måste ta av kolven några millimeter för att den ska öppna insuget ordentligt
Tyvärr så håller nog inte kopplingen på en FP50 för metrakit eftersom den "bara" består av 11 plåtar som ligger mot varandra utan nån beläggning
cylinder ilo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vad jag menar med att jag inte har nån G50 är att det inte är några exakta mått <!-- </EdIndex> --></div>
Det som står nu gäller G50 motornHäggen skrev:Funkar det likadant med men g50 motor?Braxmatte skrev:Jag hade lite mätövningar idag men jag har ingen G50 så det är lite osäkert
Men jag kom fram till följande...
Puchcylindern är 1mm högre mätt från foten till toppen
Kolvarna skiljer i höjd från c-c kolvbult till topp puchen är ca 5mm lägre
Flintakolv 40mm och ILO kolv är ungefär lika höga
Bultcirkeln är som ilo50cc säger lite större men går enkelt att borra upp hålen lite
Det borde bli bra snurr med en Metrakit Till puch med 40 borr ihop med en Flinta 40mm då behöver den inte svarvas i botten bara längst upp
(mät hur långt ifrån kolven vänder) alternativt så kan man svarva toppen så den "försänks" ner i cylindern
Vad jag menar med att jag inte har nån G50 är att det inte är några exakta mått <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade kul bilder i Hallstamoppers forum

Puch vevstake i ilovevparti
Puch 70cc cylle
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1399-0-asc-14.html <!-- </EdIndex> --></div>

Puch vevstake i ilovevparti
Puch 70cc cylle
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1399-0-asc-14.html <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers