Kreidler Florett RS - ''bastarden''
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så ska det låta! fina grejor detta! små nätta maskiner av god kvalitet! nu kan det väl vara lite pyssel om nån annan har misshandlat grejorna före dig men jag är övertygad om att du kommer gilla den när allt är utsorterat!! ska det trimmas? är den 3 växlad? eller rentutav 5? 5 växlade motorn har en del fördelar som rundvev, tuffare koppling mm mmoch dom finns ju på tyska ebay hela tiden.... kör hårt! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja han bara peta i 2:an innan allt föll samman, men skulle gissa på att den
har 3 växlar. trimmas skall de göras, har recept på 6,25:an hur den skall
portas för att få ut runt 12 friska hästar till att börja med och ja hoppas att
den svenska cylindern funkar lika bra som utgångsobjekt.
en duglig 5 petad hitta ja här om dan för 1 500:- dock är de det där med mig
och beställa från utlandet och ha sig som hindrar.. <!-- </EdIndex> --></div>
har 3 växlar. trimmas skall de göras, har recept på 6,25:an hur den skall
portas för att få ut runt 12 friska hästar till att börja med och ja hoppas att
den svenska cylindern funkar lika bra som utgångsobjekt.
en duglig 5 petad hitta ja här om dan för 1 500:- dock är de det där med mig
och beställa från utlandet och ha sig som hindrar.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beställa utomlandsifrån är väl ingen fara!? skulle det nu vara fel på grejorna så står men kanske inte å faller för 1500... kan vara svårt att hitta en 5petad maskin här hemma... ser bra ut i allafall! jag har skaffat en athena 50cc cylinder och tagit hjälp av herr berglund i alabamas med portning och pipa och visst finns det potensial i bitarna... 50cc kräver ju varven men fin ork när pipan kommer! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns ju att köpa sortimentlådor med sådana låsningar..
tror nog både jula å biltema säljer sådana..
<!-- </EdIndex> --></div>


fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->damer och herrar, Kreidler:n är up and running. imorn ska de dras
wirar ordentligt lyset fram skall kopplas in och olja i lådan fyllas på.
eventuellt skall de svetsas en ny och ordentlig växelpedal imorn med, lite
frustrerande att pedelan har lika grova och stora splines som Sachs kickar
och Usch:s krick krack motors växelpedal. <!-- </EdIndex> --></div>
wirar ordentligt lyset fram skall kopplas in och olja i lådan fyllas på.
eventuellt skall de svetsas en ny och ordentlig växelpedal imorn med, lite
frustrerande att pedelan har lika grova och stora splines som Sachs kickar
och Usch:s krick krack motors växelpedal. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->körde en tur från klockan 8-9 igår kväll och va hemma i natt runt 12. inga
problem förutom att ibland fick mopeden för sig att tvärdö och va riktigt trött
på de lägsta varven, och den sjönk ganska hastigt bara de blev lite uppför
då blev den tvärslö, bra gnista, startar lätt. är de för att de är en moped och
jag väger 100kg eller kan de va något annat? <!-- </EdIndex> --></div>
problem förutom att ibland fick mopeden för sig att tvärdö och va riktigt trött
på de lägsta varven, och den sjönk ganska hastigt bara de blev lite uppför
då blev den tvärslö, bra gnista, startar lätt. är de för att de är en moped och
jag väger 100kg eller kan de va något annat? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
polaren har en likadan, med samma bekymmer - tändspolen/spolarna, ta bort kåpan framför svänghjulet o se om det blir bättre....(provrunda) <!-- </EdIndex> --></div>
Mattias-M skrev:körde en tur från klockan 8-9 igår kväll och va hemma i natt runt 12. inga
problem förutom att ibland fick mopeden för sig att tvärdö och va riktigt trött
på de lägsta varven, och den sjönk ganska hastigt bara de blev lite uppför
då blev den tvärslö, bra gnista, startar lätt. är de för att de är en moped och
jag väger 100kg eller kan de va något annat?
polaren har en likadan, med samma bekymmer - tändspolen/spolarna, ta bort kåpan framför svänghjulet o se om det blir bättre....(provrunda) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova