<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha och vad hände där då Jag har lovat mej att INTE skaffa en veteranbil innan garaget är utbyggt(vilket ligger ganska långt fram i planeringen)och tror ni inte på f....n att jag står här med en Ford som jag också har sagt att jag aldrig skall äga igen (vilket jag nog kommer att få äta upp av en och annan kompis).Men som sagt en Ford Zephyr från 54 som har gått 7300mil och bara haft 3 ägare kunde jag inte motstå
Charmen på bilen och priset avgjorde å titta på PATINAN visst är den för go .
Bilderna är från säljarens garage inte mitt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig Jag hade en -62 för länge sedan rak 6a helsoffa rattväxel vad mer kan man begära
Tyvärr slutade den sina dagar som "stubbracer" och jag tror den tillslut blev nergrävd... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig bil det också synd att det slutade så illa för den.
Och det är likadant på min dvs raksexa med soffa fram med rattväxel och 3 petad låda. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig Ford Zephyr , Kom till Kungälv stora torget nu på Torsdag kl 18.00 och visa upp den , Det är träff på torget varje Torsdag nu på sommaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Dan L skrev:Härlig Ford Zephyr , Kom till Kungälv stora torget nu på Torsdag kl 18.00 och visa upp den , Det är träff på torget varje Torsdag nu på sommaren.
Jo det låter trevligt men den kommer inte hem förrän nästa helg och den skall besiktigas men sen skall den få komma ut och lufta sig. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var mycket fin patina på den bilen.
I början av åttiotalet visste jag om en Ford Anglia -54 med liknande färg och upp-polerad djupmattad lack, typ "matt men ändå blank" kromet var också perfekt. Bra pris men köpte den inte.
I dag har jag kollat in en Ford Zephyr från början av sextiotalet. Motorn stod och gick på halvgas länge men det gjorde inget för den var gengasdriven.... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Det var mycket fin patina på den bilen.
I början av åttiotalet visste jag om en Ford Anglia -54 med liknande färg och upp-polerad djupmattad lack, typ "matt men ändå blank" kromet var också perfekt. Bra pris men köpte den inte.
I dag har jag kollat in en Ford Zephyr från början av sextiotalet. Motorn stod och gick på halvgas länge men det gjorde inget för den var gengasdriven....
Sedär ja skall det bli en till Zephyr ägare snart då Gengas det var inga dåliga grejer det är väll bara att mata in ved och åka eller hur
Jag har också tänkt att bara polera den gamla lacken och ha den som den är. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="56:an"]Femtiotalsbilar hade ofta pampiga rattar och snygga instrumentpaneler tycker jag...
Benvita knappar och reglage är också nå't jag gillar....
Vad är väl en gammal Scania utan den vita ratten....
Precis så tänkte jag också när jag såg denna bilen.
den är sliten både på utsidan och insidan men designen på detaljer och instrument gjorde att jag slog till.
Ratten är ju också för go där blinkers reglaget sitter i centrum av ratten kul detalj men väldigt o praktiskt <!-- </EdIndex> --></div>