Man skrotar en bil och slaktar en moped men egentligen är ju själva handlingen densamma. Att använda ordet "slakta" i sammanhanget funkar inte för mig för innan något slaktas måste det leva och det gör aldrig döda ting.
Sedan har vi ägarmakten och den gäller för saker och prylar men inte fullt ut för levande varelser. Jag skulle t.ex. våga slå en slägga i Rakettanken (omgivningen ler och tycker jag får skylla mig själv..) men aldrig sparka min hund (om jag nu hade haft någon sådan) för då har jag gjort fel och ska straffas rejält för det...
Jag kommer inte bli någon mopedskrotare eftersom jag inte längre har kapacitet att genomföra det men jag kan inte låta bli tanken det skulle funka rent ekonomiskt. Vad Pälle inte räknar i sin kalkyl är alla smådelar som tillsammans gör en bra summa. En hastighetsmätare, dito drivning, dito vajer, eker med nippel, ett par justa bromsbackar, plungerfjädringen bak, luftburken etc. etc.
Tråkigt för mig att inte samma prisbild gäller gamla cykeldelar för då hade jag varit riiiiiik....

Go' natt allesammans!