<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fick en klippo med elstart och driving.Men tyvärr är växellådan borttagen.
Kan man själv göra en ny?.Gäran tips och råd. <!-- </EdIndex> --></div>
erlan skrev:på dom vanliga "gåklipparna" har ju remtransmisionen sett likadan ut så länge jag minns.
Finns olika varianter, relativt lika varann men definitivt inte identiska. Visste jag vad du skulle ha kunde jag ta en titt ute vid garaget, det finns några klippo-lik i varierande stadier av skrotning där. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en klippo compact ca 25 år med uppsamlare.Drivingen har haft
stång att få på driving.Den fattas och hela växellådan, plus skyddskåpan.
Fick den av grannen skulle kasta den. <!-- </EdIndex> --></div>
Benke skrev:Det är en klippo compact ca 25 år med uppsamlare.Drivingen har haft
stång att få på driving.Den fattas och hela växellådan, plus skyddskåpan.
Fick den av grannen skulle kasta den.
Om du inte är en riktig mekarfreak så släng skiten <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste du ha drivning, då? Har två Klippo, en med och en utan drivning och bägge gör jobbet även om jag förstås använder den med drivning till den backigaste gräsmattan.
En fungerande B&S tycker jag inte du ska slänga, i alla fall. Finns väl tom en klubb för veteranträdgårdsmaskinsfantaster (smaka på det ordet!). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fått en klippo att plocka växellåda och från.Donatorn har ett spräkt
chassie,men funkar bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Benke skrev:Varför slänga prylar som någon annan har nytta av.Och får en andra
chans.
Klippo är ju gå-bakom-gräsklipparna Rolls-Royce!
(Usel översättning från engelska "walk-behind-mower")
Aluminiumchassie och högre kvalitet på motorn..
Ni vet väl att B&S gör nästan identiska motorer i olika kvalitetsklasser?
Och pris förstås..
Finns en anledning till att Klippo kostar mer än dubbelt mot en vanlig klippare.. <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack skrev:Klippo är ju gå-bakom-gräsklipparna Rolls-Royce!
(Usel översättning från engelska "walk-behind-mower")
Aluminiumchassie och högre kvalitet på motorn..
Ni vet väl att B&S gör nästan identiska motorer i olika kvalitetsklasser?
Gå bakom är väl onödigt
Slå ner en stolpe med ca 150mm dia mitt på gräsmattan
Sen fäster du ett rep nånstans längst fram på klipparen och den andra änden sätter du i stolpen
Starta klipparen och låt den gå själv , varje varv går den 45cm närmare stolpen
under tiden kan du sitta och titta på med ölen i handen... <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack skrev:Klippo är ju gå-bakom-gräsklipparna Rolls-Royce!
(Usel översättning från engelska "walk-behind-mower")
Aluminiumchassie och högre kvalitet på motorn..
Ni vet väl att B&S gör nästan identiska motorer i olika kvalitetsklasser?
Gå bakom är väl onödigt
Slå ner en stolpe med ca 150mm dia mitt på gräsmattan
Sen fäster du ett rep nånstans längst fram på klipparen och den andra änden sätter du i stolpen
Starta klipparen och låt den gå själv , varje varv går den 45cm närmare stolpen
under tiden kan du sitta och titta på med ölen i handen...
är ju en ide. men vi som har fyrkantiga gräsmattor med både träd o hus på då <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack skrev:Klippo är ju gå-bakom-gräsklipparna Rolls-Royce!
(Usel översättning från engelska "walk-behind-mower")
Aluminiumchassie och högre kvalitet på motorn..
Ni vet väl att B&S gör nästan identiska motorer i olika kvalitetsklasser?
Gå bakom är väl onödigt
Slå ner en stolpe med ca 150mm dia mitt på gräsmattan
Sen fäster du ett rep nånstans längst fram på klipparen och den andra änden sätter du i stolpen
Starta klipparen och låt den gå själv , varje varv går den 45cm närmare stolpen
under tiden kan du sitta och titta på med ölen i handen...