Tankdekal DBS Sport

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
flora

Tankdekal DBS Sport

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag letar efter tankdekalen som sitter uppe på tanken till en DBS Sport 1971, det ska tydligen finnas en kille i närheten av Uppsala som ska producerat sådana är det någon som vet vem han är???
Eller om ni har något annat tips? Det är det enda som saknas på mopeden. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta ramdekalen från en dbs cykel och platta till, är ungefär samma
kanske finns nya i dbs affären som klisterdekal.

kanske har jag nån kvar , gjorde såna för 15 år sen till min 69a

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: Tankdekal DBS Sport

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Jag letar efter tankdekalen som sitter uppe på tanken till en DBS Sport 1971, det ska tydligen finnas en kille i närheten av Uppsala som ska producerat sådana är det någon som vet vem han är???
Eller om ni har något annat tips? Det är det enda som saknas på mopeden.
Kanske det är en firma som heter Joker, dom har gjort dekaler till mej, dom håller till i Uppsala ? <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lyckades få fram hans namn genom en bekant han heter Gert Stahlen <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är en annan kille, kommer bara inte på vad han heter, han har en massa olika DBS moppar, många sport.
han har en cykelaffär i ett av alla studentkvarter i närheten av där ytisarna skriker ut sina proplem på kvällarna <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->just de stahlen heter han, stahlens cykelverkstad <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägger väl upp en bild på mopeden också.
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den DBS Sporten var riktigt snygg Grattis Flora thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den är riktigt häftig men den är nog snyggare utan pakethållaren som tydligen var extra tilbehör, detta är en 71:a så den har den tre växlad sachs motorn men egentligen ville jag ha tag på en tidigare med den 4 växlade motorn.
Det är sällan man ser någon DBS Sport till salu här nere i Sverige dom var tydligen mycket vanligare i norra Sverige.Jag kommer nog att låta den vara som den med endast lite upp putsning sedan ska jag försöka hitta ett bättre bakhjul för det som sitter på är rostigt, jag fick med ett annat framhjul som var riktigt bra så det sitter på moppen nu efter byte av lager. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo såg en fin DBS sport till salu i lycksele på motorveckan, en 66 enligt ägaren..priset var 6400 kr tycker att det var en jättefin moppe för den slanten..den fungerade och var helt i originalskick.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar