Cylinder trim

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Rick
Inlägg: 140
Blev medlem: 22 sep 2010, 23:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Rick »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Nordpilen skrev:Oj Oj Oj vilket drag. Skruvade på Zetacylinder 60cc med en bing kyrkportare. Tyvärr råkade jag tappa bort en fyrkants kil till gashandtaget, jag vart ju tvungen att byta gasvajer,Kyrkports bingen behövde en längre vajer. Så det blev att prova moppen med handske och vajern i handen.Kommer hädanefter inte meka på oklippt gräsmatta, man lär så länge man lever.
Ett svänghjul kan hjälpa dig att hitta borttappade delar i gräsmattan.
Magnettricket är mycket användbart! Jag har en komradioantenn med magnetfot som räddat mej några gånger. <!-- </EdIndex> --></div>
Nordpilen
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 jul 2011, 23:00
Ort: sthlm
Kontakt:

Inlägg av Nordpilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köper nog ett gashandtag som drar 17mm i stället. Man vill ju kunna dra på för fullt i bland. Den där braxmatte verkar va en riktig spjuver han,skulle inte förvåna mig om han är en rackare på å trimma också. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han måste trimma :lol: eller :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Nordpilen
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 jul 2011, 23:00
Ort: sthlm
Kontakt:

Inlägg av Nordpilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej Det går ju och viktkompensera också.eller köra original. Inte måste man. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Utan viktkompensering så kom jag nog sist jämt
Men jag åker faktiskt 38 borr (just nu) <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
Nordpilen skrev:Oj Oj Oj vilket drag. Skruvade på Zetacylinder 60cc med en bing kyrkportare. Tyvärr råkade jag tappa bort en fyrkants kil till gashandtaget, jag vart ju
Kyrkportförgasaren behöver ett gashantag som kan dra 17mm i vajern
dom gamla med glidnippel drar max 12mm

Förlåt om detta blir trådkapning, men detta är ny info för mig.
Jag har originalhandtaget kvar på min och när jag undersökte med luftburken av så märkte jag (till min fasa) att vid fullt pådrag på handtaget, kan trotteln röra sig en ganska bra bit uppåt om man drar direkt i wiren.

Min fråga blir därför, eftersom jag inte är mycket för de nyare gashandtagen, kan man fila upp "skåran" som nippeln glider i? Så att man drar wiren längre? Är det någon som har testat och vilka resultat har ni i så fall nått? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Jake
Inlägg: 25
Blev medlem: 25 sep 2010, 23:00

Inlägg av Jake »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hei,

Hjälper det någanting om jag jackar kolven av en membran cylinder? Eller stoppar det redan i reed ventilen? Den är 13mm, skulle ha lite kvar att fila med dremel, kanske till 14mm.

Jag menar toppen av kolvet vid avgasporten och spolportarna. Inte kolvens bottom. Avgasporten skulle ja höja 1-2mm.
Som här:

http://www.crescentcompact.info.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar