Nos Tank E-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tråkigt en sådan skada är ju inge kul.. :cry: hoppas ni lyckas fixa den.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ÄÄ det är ju bara färg .som tur är så är ju kromet grymt fint 8) <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så nu har man försökt att få den att starta hela dagen .hur lätt är det ?.min första motor jag bygger från grunden med Vrm-vev o kokusan tändning och med en förgasare som jag inte är van att skruva med .det här kommer att ta tid kan jag tro så jag är tveksam att jag blir klar så jag kan få med den till Mellsta i år :cry: samt att bakhjulet inte passar helt super med drevningen.det är ett bakhjul från en 50 ss som någon sa att den skulle passa som jag har helrenoverat.tur nog så har jag Nav så jag kan renovera och fixa till ett orginak bakhjul .
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men har du inga stödhjul, kan ju inte skrapa en sån blank moppe i dala-asfalten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nått EKF freak får hjälpa dig 8)

Lycka till! :) vart är fotpinnen på höger sidan? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hörrödu du !! Nu kommer du allt med moppen, jag har köpt en ny kamera endast för den :twisted: Det finns ju säkert 100-tals skarpa hjärnor i Mellsta som hjälper till att få den att gå...
Föresten ser det ut som att soppakranen är avstängd på bilderna cocos_acc.gif

:lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satan så tjusigt,imponerande slider_score.gif

Du försök inte,den tar du med till Mellsta :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, ta med den. Kan väl få vara en trailer queen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med! Lasta upp den och kom på Mellstaträffen, finns säkert någon lånemoppe att tillgå om den inte blir snurr på E-typen.

Angående lackskadan - Det är ganska vanligt att de kan flaga så där när det är lackat på krom. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir så inspererad av ttures fina crome-type..funderar nästan på att försöka få med mig EKF-50 in.. istellet för bruks F-50 in :wink: får se hur vi lyckas med lastningen på vagnen.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag har jag kört moppen 8) .den går grymt fint men kan inte gasa på för snabbt och ingen tomgång.bygget är inte alls klart.har mätare och elen och flera skruv som ska bytas ut och poleras samt byte av bakhjul. men jag tar med moppen upp till Mellsta endå. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men du har ju inte hela helgen på dig, sätt lite fart nu 8) <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Men du har ju inte hela helgen på dig, sätt lite fart nu 8)
he he .Tompa dig ska jag vrida om snorhornet på :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Raketaren skrev:blir så inspererad av ttures fina crome-type..funderar nästan på att försöka få med mig EKF-50 in.. istellet för bruks F-50 in :wink: får se hur vi lyckas med lastningen på vagnen.. 8)
Riktigt ... prioritera nu <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

S_Compakt skrev:
Raketaren skrev:blir så inspererad av ttures fina crome-type..funderar nästan på att försöka få med mig EKF-50 in.. istellet för bruks F-50 in :wink: får se hur vi lyckas med lastningen på vagnen.. 8)
Riktigt ... prioritera nu
Helt rätt, ta en moppe så vi får gasa på lite och känna myggen hoppa i sjön inför vår framfart :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar