<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå, fattar inte felet på högen..
den går som fan på när man torrgasar
Men slänger jag i växeln tväääääääääääär dör den å skjuter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter som klen bränsleblandning tycker jag. eller tjyvluft. kan också vara hög tändning + för mycket kolvjack. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den helt orkeslös ?
eller kan du hjälpa till med fötterna och komma igång ?
Låter som min tyskcylinder jag testade nyss, fick ingen ork alls i den
men fick den väl fart på en raka så varvade den ur, men helt orkeslös
verkar vara läckage vid foten, dör när jag sprayar startgas där
får den inte tät av någon anledning, funkade bra när jag bytta cylinder igen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du inte svarvat fel så kolven är för liten
Jag satte ihop Lindas dakota med en 38 kolv i en 38,5 cylle
den startade men det gick inte att köra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FEL - MOTORN GER FÖRGASAR SMÄLLAR:
1. Motorn får för lite bränsle.
2. Motorn har tändningen för lågt ställd.
3. Tändstiftet glöder, för lågt värmevärde.
4. Tändstiftet är kortslutet, smutsigt eller har slaggpärlor.
5. Kondensatorn är felaktig.
6. Lös tändkabel eller skadad isolering.
7. Brytararmen hänger sig, kontakterna är brända eller brytaravståndet är för stort.
8. Kolvringarna är fastbrända.
9. Motorn får tjuvluft. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du förändrat sen sist du körde det har också betydelse
Tycker du ska köpa den här motorn så får du åka med 3700kr http://trottlarna0910.forum24.se/trottlarna0910-about14.html <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte tror att han blev övervänt på lackeraren så gnistan försvann men det är min gissning <!-- </EdIndex> --></div>