<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en Monarscoot som är låg i fjädringen bak.
Har bytt gummina till nya utan att det blev bättre.
Kan inte använda stödet för att då trillar moppen samt att det tar i när jag svänger.(Stödet)
Några ideèr??
Söker även sprängskiss på framgaffel & bakfjädring
Tacksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För små hjul, eller för långt stöd kanske. ska vara 20" på hjulen om det är en 1263 lr 1269 enligt http://raketsport.com/vov_tsv.htm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma problem själv (kan vara vikt-relaterat....)
Slutade med att jag kortade stödet några centimeter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att justera höjden på svingen(i allafall på min -58) På undersidan där svingen sitter ramen finns stor bult.Skruvar man på den höjer eller sänker man. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta det märkliga språket men jag skriver på mobilen och då är fingrarna för tjocka . Årsmodell 58 ska det va <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu kollat på min -62,även den har bulten så det är bara att skruva.
(skrivet på vanligt tangentbord) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har provat med "skruven",hjälpte inte.
Någon som har sprängskiss alternativt manualen på Monarscoot 1961? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händer det ingenting när du justerar?
På min kan jag flytta hjulet minst ett par cm.När jag sänkte så långt det gick blev stödet för långt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saken med den obegripliga justeringen är att den pressar UPP svingen och alltså sänker ramen vilket är det motsatta mot det du vill. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har skruvat ut skruven så långt det går utan framgång.
Kan det vara så "enkelt" att det är framgaffel som har säckat ihop så mycket att moppen blivit för låg? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kanske är fel stöd?Hur långt upp i ramen ligger svingen?På min(58)så är centrum bakhjul ca 30mm över centrum på infästningen på svingen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har det löst sig, satte dit de gammla gummina så blev den högre.
Så det verkar som om de nya gummina är lite för "långa"?
Pratat med Nossebro så vi håller på att kolla om det är möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>