<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejhej! Håller på med moppen då jag ska sälja den. Det är en saxoped fast dekaltrimmad så den heter gripen. Det är en 2 vxl hand motor som sitter på och det är en tysk mahle 3,5hk cylinder som sitter på.
Tidigare har det suttit en 12 mm förgasare men eftersom jag ska ha den till en annan moppe tog jag igen den och satte dit en 8,5mm förgasare.
Båda förgasarna har ställbart och på 12mm förgasaren så reagerade motorn då man vred på munstycket men det gör det inte på 8,5 mm förgasaren.
Självklart så dör mopeden då man stänger munstycket men jag kan gänga upp munstycket hela vägen utan att det händer något.
vad är det som är fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Ställbart munstycke som beter sig som ett fast
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får den för lite bränsle också? Isåfall är det nog flottörlock/flottör som är felet, det kommer inte nog med bränsle och då kan du ju öppna munstycket hur mycket som helst och det blir inte bättre., Hade det symptomet på en Pallas för några veckor sedan.
Är det samma munstycke du testar på båda förgasarna? <!-- </EdIndex> --></div>
Är det samma munstycke du testar på båda förgasarna? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gissar på att trottelnålen begränsar soppamängden så mycket att munstycket inte kan göra någon skillnad - antingen får motorn någorlunda rätt mängd soppa när nålen får som den vill, eller så får motorn så lite soppa att den dör om du stryper munstycket mer än nålen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har bytt flottör och lock och det blev ingen förändring. däremot märkte jag felet som jag klumpigt nog hade missat. Soppa slangen var lite för stor i innerdiametern så det läckte ut lite grann. åtgärdade detta och munstycket fungerar som det ska. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men det blev samma symptom då med andra ord. Va bra att du fick till det, är väldigt retfullt med såna där problem. <!-- </EdIndex> --></div>NRoos skrev:jag har bytt flottör och lock och det blev ingen förändring. däremot märkte jag felet som jag klumpigt nog hade missat. Soppa slangen var lite för stor i innerdiametern så det läckte ut lite grann. åtgärdade detta och munstycket fungerar som det ska.